BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork langer laten rusten?

Grill Eric

Tondelzoeker
Berichten
4
Beste BBQ guru's,

Heeft het nut om bij pulled pork op het eind langer het vlees te laten rusten dan een uur?
Wellicht wordt het malser, of net zo mals maar blijft het langer warm voor als je te vroeg klaar bent?

De all-know google kan me geen antwoord geven, overal staat een uur aangeven.

Thanks!
 
Langer dan een uur is niet nodig. Mocht je te vroeg klaar zijn, blijft het vlees goed op temperatuur als je het in een of twee lagen alu-folie wikkelt, daarna een handdoek of theedoeken er omheen en vervolgens in een koelbox. Zo blijft het zeker 3 uur warm genoeg om te eten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Langer rusten kan geen kwaad. Als je het stuk goed inpakt in alufolie. En dan omwikkeld met handdoek. En vervolgens in goede koelbox oid. Dan kan het heel lang rusten.
Bij Brienen aan de maas gaat de beenham ruim 24u in de hooikist. Dan is ie nog steeds goed warm.
 
Verplaatst naar de Rookkamer, Low&Slow is om je creaties te showen, vragen over BBQ horen in de rookkamer thuis.

Sommige mensen laten niet eens rusten die beginnen meteen te pullen.
 
Ewald zei:
Verplaatst naar de Rookkamer, Low&Slow is om je creaties te showen, vragen over BBQ horen in de rookkamer thuis.

Sommige mensen laten niet eens rusten die beginnen meteen te pullen.


Kan ik me best wat bij voorstellen na zo'n uurtje of tien in die heerlijk geurende rook te zitten. :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan