BasBQ
Beef en Steak

pizza vraagje

bruno_p_g_g

Sprokkelaar
Berichten
32
Wat is de reden om in een kamado de pizzasteen indirect te warmen ?



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
wordt anders te snel warm en dan heb je een zwarte bodem.
 
Stijn zei:
wordt anders te snel warm en dan heb je een zwarte bodem.
Of de steen zegt pang.
of bang.
of kkrrrkkk.
of patsss.
of tetsss.
of paf..

Ligt een beetje aan de dikte van je steen  :p
 
SandyMan zei:
Stijn zei:
wordt anders te snel warm en dan heb je een zwarte bodem.
Of de steen zegt pang.
of bang.
of kkrrrkkk.
of patsss.
of tetsss.
of paf..

Ligt een beetje aan de dikte van je steen  :p

pizzasteen en plate setter zijn toch het zelfde materiaal...
 
Stijn zei:
pizzasteen en plate setter zijn toch het zelfde materiaal...

Ja, maar wel verschillende diktes.

Stijn zei:
wordt anders te snel warm en dan heb je een zwarte bodem.
Je zwarte bodem komt van te lang, op een hete steen.
Of die steen nou langzaam of snel heet wordt gestookt, maakt natuurlijk niet uit.
 
Als je geen plate setter zou gebruiken gaat je steen veel sneller opwarmen door de directe hitte.

ter info: Mijn steentje is dikker als de platesetter.
1196d3001c2855bd1182a33c2ed1aa0b.jpg


 
Ik gebruik geen platesetter onder de pizzasteen. Echter ligt de steen wel redelijk hoog boven het vuur. Op Monolith verhoogde grill heb ik de steen liggen. Ik gebruik wel hele dunne pizzabodems die lekker krokant zijn! Door hete steen is pizza ook snel klaar (5 a 6 min)

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Afgelopen weekend met plate setter gebakken. Vond wel erg lang duren. Zondag weer opstoken voor pizza zonder plate setter


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Stijn zei:
Als je geen plate setter zou gebruiken gaat je steen veel sneller opwarmen door de directe hitte.

ter info: Mijn steentje is dikker als de platesetter.

waar heb je deze steen gekocht ? Deze zal niet rap kraken denk ik
 
wrc1 zei:
Stijn zei:
Als je geen plate setter zou gebruiken gaat je steen veel sneller opwarmen door de directe hitte.

ter info: Mijn steentje is dikker als de platesetter.

waar heb je deze steen gekocht ? Deze zal niet rap kraken denk ik


Bouwpunt Gent (BE), hebben diverse maten, deze is 40x40x4 en dan zelf op 'maat' geslepen.
 
Even verplaatst naar het juiste onderdeel: de Rookkamer.
High & Fast is voor plaatjes van BBQ en de rookkamer voor vraagjes over BBQ ;)
 
Gisteren voor vaderdag een pizzasteen gekregen, met een metalen plaat erbij. Is die plaat ergens voor nodig? Ik dacht dat de bedoeling van de steen is om het vocht uit
het deeg te halen (daarom is de steen porreus, toch?) Als de metalen plaat tussen de pizza en de steen ligt, kan het vocht er aan de onderkant niet meer uit, lijkt mij
en is het hetzelfde als een pizza in een reguliere oven bakken of vergis ik mij?
 
Gasburner zei:
Gisteren voor vaderdag een pizzasteen gekregen, met een metalen plaat erbij. Is die plaat ergens voor nodig? Ik dacht dat de bedoeling van de steen is om het vocht uit
het deeg te halen (daarom is de steen porreus, toch?) Als de metalen plaat tussen de pizza en de steen ligt, kan het vocht er aan de onderkant niet meer uit, lijkt mij
en is het hetzelfde als een pizza in een reguliere oven bakken of vergis ik mij?
Is die plaat niet om je pizza op te maken en dan zo makkelijk op de steen kunt schuiven. Dus een soort veredelde pizzaschep.
 
Gasburner zei:
Gisteren voor vaderdag een pizzasteen gekregen, met een metalen plaat erbij. Is die plaat ergens voor nodig? Ik dacht dat de bedoeling van de steen is om het vocht uit
het deeg te halen (daarom is de steen porreus, toch?) Als de metalen plaat tussen de pizza en de steen ligt, kan het vocht er aan de onderkant niet meer uit, lijkt mij
en is het hetzelfde als een pizza in een reguliere oven bakken of vergis ik mij?
Die metalen plaat (bij weber pizzasteen) is voor het grillen van groente of vlees en kan als bakplaat worden gebruikt. Die heb je bij het bakken van pizza's niet nodig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

 
Ok bedankt. Leg ik hem aan de kant. Heb bij de steen ook een pizzaschep gekregen, dus daar heb ik hem niet voor nodig.
Als bakplaat voor groente is wel een goed idee!
 
Ik gebruik op mijn bastard de gietijzeren plate setter waarop ik dan het rooster leg en daarop de pizza steen.
Is op die manier sneller op temperatuur en voor mijn gevoel stabieler!
 
Terug
Bovenaan Onderaan