BasBQ
Beef en Steak

Vlees kopen en vervoeren (gekoeld?)

mr3000

Tondelzoeker
Berichten
7
Hoi Allen,

Ik koop geregeld mn vlees bij de Sligro.
Geregeld mooie stukjes vlees voor hele mooie prijsjes. Nu moet ik van 15 tot 20min rijden.
Hoe doen jullie dat. Is het erg om het vlees te vervoeren zonder koeling, of gaan jullie hier heel strikt mee om.
Vorige keer gewoon bavette en picanha in de auto vervoerd. op gevoel was dit nog koel voor ik thuis was (zelfde dag gegeten) Maar kan mij voorstellen als je het 1 of 2 dagen wilt bewaren dat het misschien wat meer uit maakt.

Zo ligt vlees hier bij ons helemaal achterin. Kortom voor ik uit de winkel ben betaald en wel ben ik ook wel weer eventjes 15min verder.
 
Hier 25 min vanaf hanos naar huisje. Meestal heb ik er ook bevroren spul bij en dat leg ik boven op het vers, zodat het wel goed koel blijft.
En anders heb ik nog koeltas in auto om het in te vervoeren.
 
Rund kan ook meer hebben dan gevogelte, vis of orgaanvlees. Maar een simpele koelbox of - tas met icepack doet wonderen.
Nu allemaal nog niet zo spannend, maar als de temperaturen gaan stijgen wel verstandig.
 
Wij gebruiken voor vervoer van ? 15 tot 20 min  een koel tas met vries elementen of zorgen dat er bij het vlees een stuk diepvries vlees zit.
 
Koeltas, of ik wikkel het in de deken die ik in de auto heb liggen als het niet heel heet is buiten.
 
Voor 15 minuten maak ik mij geen zorgen. Zeker niet voor grote stukken vlees.
 
Maakte daar niet zo?n zorgen over. Kofferbak is vrij koel. Als het wat warmer word leg ik voor de airco achterin.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan