BasBQ
Beef en Steak

Spareribs koop advies

larsdb

Tondelzoeker
Berichten
18
Wil graag spareribs gaan maken, maar vroeg mij af waar men zijn ribs haalt?

Groothandel, slager, Internet?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Yeps, allemaal :D
 
Groothandel en internet.
 
Enige is dat ze bij de groothandel(makro/sligro) alleen maar spareribs in de diepvries hebben...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Dat is niet waar dan heb je niet goed gekeken.
 
Sinds mijn lidmaatschap bij WBQA haal ik ze bij de Hanos. Daarvoor was ik prima te spreken over de ribs van bbquality.com.
 
frits292 zei:
Dat is niet waar dan heb je niet goed gekeken.

Sligro heeft ze sowieso niet ?vers? en makro alleen kleine 300 gram ribs ?vers?. Ben opzoek naar hele ribs, vandaar.

Hanos heeft altijd hele ribs in het assortiment?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Kan idd kloppen wat je zegt, hier in leiden hebben ze wel verse ribs, tilburg daarin tegen weer niet toen we op vakantie waren, maar die slager van de sligro werkt normaal in eindhoven en die zei daar hebben ze weer wel, dus kan kloppen wat je zegt.
 
Ik haal ze altijd bij de slager, wel wat duurder dan de Sligro maar met beduidend meer vlees op de ribben.
 
Hanos Delft heeft altijd hele, verse ribs liggen.
 
Ik heb mijn eerste slab bij beefensteak.nl gehaald. Ziet er goed uit. Enige nadeel zijn de verzendkosten. Maar dat valt op te lossen door een grotere (groeps)bestelling.
 
Bedankt voor al jullie tips, heb ze net voor de eerste keer even bij de slager gehaald. Wel diepvries, maar hun vriezen ze gelijk in als zij ze binnen krijgen.

Volgende keer maar even naar andere opties kijken


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Heb net van ??n rib het membraam er af gehaald, nu was ik bezig met de ander en lukte maar niet. Nu zag ik dat de tweede wel erg leek op de rib waar ik wel het membraam van af had gehaald. Weet nu even niet meer of er nou een membraam op zit of niet, kan iemand het zien vanaf de foto?

5b156af8bbec65de454e73defdab916f.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Mocht je twijfelen of het membraam er niet af krijgen, kun je ook tussen iedere rib het vlees aan de achterkant inkerven. Je hebt dan geen last van meer van het membraam.

Ps. Zojuist ook even lekkere ribben gehaald bij de Hanos. Met ketting, dus extra dik bevleesd.
 
Dankje voor de tip, weet bijna zeker dat het er af is. Nog niet zo ervaren er mee dus zal wel even de ribs inkerven!

Geniet van je ribs, heb ze zelf bij de slager gehaald. Zien er prima uit in mijn ogen


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Zou je volgens mij moeten kunnen voelen. Als je een gladde stugge textuur voelt dan zit het membraam er nog op, voel je vlees is het eraf. Op de foto lijkt er inderdaad geen membraam op te zitten,
 
Als je er met je nagel overgaat en er komen vezels omhoog dan is het er af.
 
noskos zei:
Hanos Delft heeft altijd hele, verse ribs liggen.


En die vind ik helemaal goed!
Je hebt ze met en zonder ketting, ik neem altijd met ketting.

(de ketting is het strookje vlees dat over de rib ligt gescheiden door een vetlaagje)


 
Net de Ribs op, waren erg lekker en vielen goed in de smaak. Ging echter voor de ?fall of the bone?, maar is helaas niet gelukt.

Hield de 3-2-1 van noskos aan met de rub van Easterwood ribs, ben door de nederlandse ribs dan ook voor de 3-0,75-1 methode gegaan. Aangezien ik voor de fall of the bone ging, heb ik ze 1u15m ingepakt gehad. Desondanks waren ze nog steeds niet fall of the bone, iemand enig idee wat ik de volgende keer beter kan doen?

84eb1595239b2cee01cdb27e092c7500.jpg
e6fef77f3e5dbee163f81447e6c56d1f.jpg
33f9c4f471a26112510e77575d9f6ce7.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan