BasBQ
Beef en Steak

waar staat je barbecue

Carbone

Tondelzoeker
Berichten
5
0xTwuVe.jpg


Daar staan ze dan,
??n staat in een nis achter in de tuin, maar omdat ik zomer en winter barbecue en niet afhankelijk wil zijn van het weer heb ik onze Monolith junior vast opgesteld in ons tuinhuisje. ( moet ik ook niet met het ding lopen slepen ) Een rook kap gemaakt met op het dak een regenhoed. Toch rook binnen daar wind en tocht door de open of op een kier  staande deur (koolmonoxide) binnen kwam en zeker na toevoegen van rookhout m'n tuinhuisje vol rook kwam te staan. de luchtsnelheid van de binnenkomende tocht was veel hoger dan de luchtsnelheid van de opstijgende lucht zodat deze werd meegenomen m'n tuinhuisje in. Een meter kachelpijp met een uitsparing over de margrietschijf en aan de bovenkant net onder de regenhoed bracht de oplossing, absoluut geen rook of geur meer binnen.
De uitsparing bleek nodig om de schijf vol open te kunnen zetten tijdens aanmaken, maar ook om tijdens een sessie wat valse lucht mee te trekken daar de opstijgende warme lucht in de pijp aan de Monolith begon te zuigen waardoor deze bijna op hol ging.

groet,
Carbonus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan