BasBQ
Beef en Steak

Het grote "Grill Guru large elite" draadje

Aangezien ik zelf sinds kort de trotse eigenaar ben van een GGE en her en der hier op het forum verschillende vragen en ervaringen voorbij zag komen, dacht ik dat het wel hadig was om alle vragen opmerkingen, ervaringen etc. m.b.t. Gril Guru en 200Fahrenheit (het bedrijf dat Grill Guru en the Bastard produceerd) hier te delen.

Om zelf maar de aftrap te geven:
Eind april ben ik na veel producten en natuurlijk prijzen tegenelkaar afgewigen te hebben naar haarlem gereden om the Bastard en de Grill Guru's naast elkaar te kunnen vergelijken.
Eerlijk is eerlijk the Bastard ziet er kwa uiterlijk een stuk stoerder uit dan de glimmende Guru. Maar ondanks het minder stoere uiterlijk was ik toch ook wel echt onder de indruk van het rode gevaarte dat GGE heet.

Zowel de GG en the Bastard zijn van Corderiet. Dat was voor mij ook een vereiste bij de aanschaf van een Kamado.
De mooie aanbieding gaf voor mij toch wel de doorslag om voor de GG te gaan. Hij werd compleet geleverd met divide and conquer systeem. Iets wat bij je bij the bastard large nog appart moest aanschaffen.
Tevens geinformeerd naar de garantie en die is minder als bij kamado Joe,  bge en the Bastard. Echter wil ik het risico wel lopen aangezien het een nederlands product is en indien er breuk is buiten de garantie de materialen zoals vuurschalen en vuurringen in iedergeval wel altijd leverbaar zijn.

Nadat ik het gevaarte in mijn VW up! had geladen (op de voorstoel met netjes de gordel er omheen) ben ik tevreden huiswaards gekeerd. Eenmaal thuis kwam ik er na een weekje achter dat ik in mijn enthousiastme een 2 tal accesoires was vergeten. Na een belletje met 200fahrenheit werden de accesoires (grilverhoger en regenhoes) voor mij apart gelegd.
Deze heb ik vervolgens netjes afgehaald in haarlem aangezien ik daar toch nog heen wilde voor overige accesoires.
Eenmaal in haarem weer netjes geholpen en uitleg gehad over de verschillende accesoires voor de GG. Het bedrijf is een hele aparte lijn aan het opzetten met artikelen voor de GG. In de praktijk is dit vooral marketing technisch aangezien vaak de zelfde artikelen zijn als voor the Bastard maar dan voorzien van GG logo. Nog niet alle accesoires zijn er specifiek voor de GG maar gelukkig waren er genoeg Bastard artikelen voorradig die ik prima op of in mijn GG kon plaatsen.

Het grootste verschil tussen het divide and conquer systeem van de GG t.o.v. de kamado joe is dat er geen accesoire ring beschikbaar is. echter schijnt er wel iets passends bij de makro te krijgen te zijn maar hier heb ik nog geen ervaring mee. Voorlopig zet ik mijn wok op de ring waar normaal de twee halve platesetters rusten.

Ik ben erg benieuwd naar alle overige ervaringen van jullie! En natuurlijk naar alle mooie gerechten die er op de GG gemaakt worden
a5ef92415909dee9217f55dcbbc87de2.jpg
fc08af320ff5f2a3c60916433c428235.jpg
18a8f3923d3faf3dcfef21dddc21adfd.jpg
8608e96a6ae6a6c80c4bec1ee500950c.jpg
3ad466d91602c768067cb28ff135bc62.jpg
fe8edc265bddd822690967ce475cf493.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

 
Leuk modulair gietijzeren rooster heb je.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Bedankt voor het delen!
 
Hele mooie glimmende Q,  en nu de gerechten  :D !
Met foto's graag.
Denk dat dat wel goed komt. :)
 
Hans zei:
Hele mooie glimmende Q,  en nu de gerechten  :D !
Met foto's graag.
Denk dat dat wel goed komt. :)
Speciaal voor Hans..
244d8d9ee40f43c33dc9dcad94fed17c.jpg
597829c10727eaae27811f1839461ddf.jpg
54aa6de06a87ce30e06e868de503376e.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

 
Nice!!! Je bent nog wel ff bezig

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

 
Mooi spul!
Smaken verschillen en misschien hecht ik (als vrouw) minder aan een stoer uiterlijk maar ik vind het juist een prachtige kamado. Mooier dan de "gewone".
Ook plezierig dat er veel standaard bijgeleverd wordt.

En ik zou het recept van dat gevulde gehakt (?) wel willen!
 
Dank je wel.  :)
Lekkere gerechten, da's smullen.
Wat is ie nog mooi schoon en wit van binnen he.  :D !
 
Erg mooi!
Waar heb je dat modulair gietijzeren rooster vandaan? kan hem nergens vinden op bastard.nl :D
 
Vatos zei:
Erg mooi!
Waar heb je dat modulair gietijzeren rooster vandaan? kan hem nergens vinden op bastard.nl :D
Bij harlembbq opgehaald.
Staat volgensmij niet op de site maar er waren er wel een aantal op voorraad toen ik er was.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

 
Dat is nog eens een goed gevulde tafel! Dat lust ik allemaal wel wat er op staat hoor
 
Een eigen topic, dat is zeker een goed idee!

Afgelopen weekend heeft het grote rode ei ook zijn vuurdoop gehad. Ik stond ervan te tijken hoe makkelijk het is om een constante lage temperatuur vast te houden, helemaal top!

Het enige opvallende minpunt dat ik ben tegengekomen is dat de thermometer erg onnauwkeurig is (+25*C).
Weten jullie of de thermometer te kalibreren is?
 
Thermometers in deksels zijn over het algemeen altijd afwijkend met hetgeen wat je op het rooster meet
 
Kijk ff of er een boutje of schroef aan de onderkant zit, door die te verdraaien kun je hem bijstellen, bij mijn bastard gaat het dmv een boutje aan de onderkant van de meter, is te verstellen zonder de meter te demonteren.
 
Dank voor de hulp, geen boutje helaas.... misschien moet er dan maar een keer een andere thermometer in ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan