BasBQ
Beef en Steak

Keuze Kamado BBQ

 

Miggel

Tondelzoeker
Berichten
23
Forumgenoten,

Ik ben al enige tijd in twijfel over welke kamado bbq aan te schaffen.
Inmiddels heb ik mijn shortlist terug kunnen brengen naar of de Kamado Joe Classic 2 of de nieuwe Bastard Urban Large.
Op dit moment neig ik zelf het meest naar de KJ.

Iemand nog goede tips in deze kwestie?

En als volgende vraag:
Ik woon zelf in de achterhoek en vraag me af of iemand een goede shop kan aanraden om een dergelijke aankoop te doen.
Vandaag bij Fonteyn in Uddel geweest.
Echter lees ik daar behoorlijk veel reacties over slechte service etc etc.

Alvast dank voor jullie tips!
 
Ik kan alleen zeggen dat ik sinds een maand over de kj2 beschik en deze mij uiterst goed bevalt.
De dealers waar ik destijds mee gesproken heb, zeiden allen dat de basterd ook erg goed is, maar de keramiek toch van net iets mindere kwaliteit dan bge of kj.
Of dat eigenbelang was en goed meer dan voldoende is, weet ik niet.

Ik heb de keuze gemaakt als ik  dan toch veel geld aan een bbq uit geef, dan liever iets meer voor echt goed, dan minder voor net niet.

Succes met je keuze
 
Ik ben ook net nieuw hier, zal me komend weekend even voorstellen, ben ook aan het ori?nteren op een Kamado, 3 jaar geleden kocht een vriend van me een bge, toen zeker top. Afgelopen week was ik in Nunspeet en bij de Hornbach. De kamado Joe nieuw model vind ik geweldig, scharnier,schoorsteen,aslade, etc. Ook het geheel erg mooi afgewerkt, Grill guru elite voor het geld zeker de moeite, prijsverschil 650 euro, wat is wijsheid voor 850 maar eens beginnen en over een paar jaar iets nieuws of gelijk de kamado Joe ????
 
kamadogrill-alex zei:
prijsverschil 650 euro, wat is wijsheid voor 850 maar eens beginnen en over een paar jaar iets nieuws of gelijk de kamado Joe ????

Als je nu al denkt/vind/weet dat je in een paar jaar t?ch de andere (duurdere) wilt, zou ik niet nu de ene (goedkopere) kopen.
 
dennis zei:
kamadogrill-alex zei:
prijsverschil 650 euro, wat is wijsheid voor 850 maar eens beginnen en over een paar jaar iets nieuws of gelijk de kamado Joe ????

Als je nu al denkt/vind/weet dat je in een paar jaar t?ch de andere (duurdere) wilt, zou ik niet nu de ene (goedkopere) kopen.
+1


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Vandaag toch eens goed gekeken op internet , en vond ook nog de kamado,s van kamadobbq.nl zeer aantrekkelijk geprijsd evenals Grill Guru. Dus iets in de prijsklasse 650/999 of 1500 plus , bge of kJ .
Gezien de enorme belangstelling de afgelopen jaren voor de Kamado denk ik dat er de komende jaren nog veel nieuwe ontwikkelingen komen en een wat goedkopere doe je makkelijker weg dan wanneer je een duurdere aangeschaft hebt. Iemand ervaring met grill guru of kamadobbq ???
 
Thanks voor de reacties tot nu toe :).

Zijn er hier ook al mensen die ervaring hebben met de nieuwe Bastard 2019 serie?
@Noskos: Ik meen ergens gelezen te hebben dat jij hier mee aan de slag ging?
 
Yep. Fijne barbecue. Alle accessoires zitten erbij. Alleen de dop vind ik niet handig. En ik hoor meer mensen om me heen. Hij sluit niet helemaal strak. Dus kooltjes blijven branden of hij is niet nauwkeurig genoeg te regelen.

Maar deksel gaat makkelijk op, mooi rooster, halve plate setters, kick ash basket, mooi onderstel. Veel barbecue voor je geld.

Hoe het eruit ziet verder en mijn eerste indruk lees je hier
 
noskos zei:
Yep. Fijne barbecue. Alle accessoires zitten erbij. Alleen de dop vind ik niet handig. En ik hoor meer mensen om me heen. Hij sluit niet helemaal strak. Dus kooltjes blijven branden of hij is niet nauwkeurig genoeg te regelen.

Maar deksel gaat makkelijk op, mooi rooster, halve plate setters, kick ash basket, mooi onderstel. Veel barbecue voor je geld.

Hoe het eruit ziet verder en mijn eerste indruk lees je hier

Je artikel even goed doorgelezen :).
Alleen ben ik er nu nog steeds niet uit kwa keuze tussen deze bastard 2019 versie of de classic 2 van KJ
 
Vooralsnog niet.
De Bastard 2019 nog niet kunnen bekijken door tijdsgebrek.
Dat wil ik nog wel doen voordat ik de knoop doorhak tussen de Bastard en de KJ
 
Deze week wil ik de knoop doorhakken om een van beide te gaan bestellen.
Afgelopen vrijdag nog wezen kijken naar zowel de KJ Classic 2 als de Bastard large 2019.
Zien er beide prima uit en voelen ook goed en degelijk.
Maarja wat kies je dan...
Er zit 150? verschil in maar dat is geen punt.
En het viel me op dat de Bastard in z'n geheel wat groter is, maak dit nog verschil tov de KJ classic 2?
De Classic 3 is namelijk ook groter geworden zag ik.

Iemand nog tips om me te helpen de knoop door te hakken?
 
Miggel zei:
Deze week wil ik de knoop doorhakken om een van beide te gaan bestellen.
Afgelopen vrijdag nog wezen kijken naar zowel de KJ Classic 2 als de Bastard large 2019.
Zien er beide prima uit en voelen ook goed en degelijk.
Maarja wat kies je dan...
Er zit 150? verschil in maar dat is geen punt.
En het viel me op dat de Bastard in z'n geheel wat groter is, maak dit nog verschil tov de KJ classic 2?
De Classic 3 is namelijk ook groter geworden zag ik.

Iemand nog tips om me te helpen de knoop door te hakken?
Hmm. Welke kleur vind je mooier. Hehe. Ik zou het zelf ook een lastige keuze vinden. Mijn voorkeur ging eerst ook uit naar KJ, maar bij toeval kwam ik een gloednieuwe bastard tegen voor een schijntje. Waardoor keuze op een bastard is gevallen.

Maar denk dat je met welke je van de 2 kiest, zeker geen slechte keuze maakt. Ik denk dat je puur op gevoel moet gaan waar je het "beste" gevoel bij ligt.
 
Maus zei:
Miggel zei:
Deze week wil ik de knoop doorhakken om een van beide te gaan bestellen.
Afgelopen vrijdag nog wezen kijken naar zowel de KJ Classic 2 als de Bastard large 2019.
Zien er beide prima uit en voelen ook goed en degelijk.
Maarja wat kies je dan...
Er zit 150? verschil in maar dat is geen punt.
En het viel me op dat de Bastard in z'n geheel wat groter is, maak dit nog verschil tov de KJ classic 2?
De Classic 3 is namelijk ook groter geworden zag ik.

Iemand nog tips om me te helpen de knoop door te hakken?
Hmm. Welke kleur vind je mooier. Hehe. Ik zou het zelf ook een lastige keuze vinden. Mijn voorkeur ging eerst ook uit naar KJ, maar bij toeval kwam ik een gloednieuwe bastard tegen voor een schijntje. Waardoor keuze op een bastard is gevallen.

Maar denk dat je met welke je van de 2 kiest, zeker geen slechte keuze maakt. Ik denk dat je puur op gevoel moet gaan waar je het "beste" gevoel bij ligt.

Kleur vindt ik beide prima ;).
Hoorde eerder hier op het forum nog wat vraagtekens bij de nieuwe schoorsteen op de bastard.
Iemand deze al goed kunnen testen?
 
Keuze stres...
Ik zou voor de KJ2 gaan. Dan heb je gelijk een goedwerkende afsluitdop. Bij de Basterd moet je daar nog even op wachten. Plus ik ben wel gecharmeerd van KJ hun afdichting/pakking. En de vuurring die uit delen bestaat.
 
Miggel zei:
Kleur vindt ik beide prima ;).
Hoorde eerder hier op het forum nog wat vraagtekens bij de nieuwe schoorsteen op de bastard.
Iemand deze al goed kunnen testen?

Hier is de dop uitvoerend besproken. Miss dat je er wat aan hebt.

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=20830
 
Zet de plussen en minnen eens op papier. Dat hielp mij met de keuze maken.

Persoonlijk wil ik als je ergens zoveel geld aan uit geeft, dat het ook gewoon top is. Niet dat ergens nog aan 'gewerkt' moet worden.

Voor mij ging het tussen 4 opties.

-Basterd: net niet, het moet meteen goed zijn.
-Monolith: hoorde ik weinig van in NL
-BGE: goed, maar net iets te onvolledig en daardoor duurder
-KJ2: Volledig, maar destijds voor mij onbekend.

Uiteindelijk met alle tevredenheid voor de kj2 gekozen. Nog geen moment spijt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Kijk ook even goed naar de garantievoorwaarden.
 
Ik zie dat de Intratuin vanavond begint met hun 20% op bijna alles.
Iemand enig idee of de Bastards hier ook onder gaan vallen?

Bastard urban large gaat daar nu voor 1080 zie ik.
Nu aan het afwegen of ik het alleen van prijs laat afhangen
 
Terug
Bovenaan Onderaan