BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste BCC op het forum

 

Light

Sprokkelaar
Berichten
32
Afgelopen weekend last minute besloten om toch de barbecue aan te steken en lekker een kippetje klaar te maken.

We hadden al een tijdje een blik Lidl Radler bier staan en aangezien wij dit nooit drinken leek mij dit wel een mooi biertje om de kip mee te garen

Helaas ben ik nooit echt van het vele foto's maken tijdens het koken omdat ik daar simpelweg nooit aan denk.

Basis was een simpele rub met oa bruine suiker, paprika poeder, chilivlokken en nog wat andere kruiden die ik had staan.

Bij een verhaaltje horen natuurlijk ook de foto's!

83c0a45ff341346e40cbfaa15fae7120.jpg
6a08b01ae976683065be75063dce0d0c.jpg
6c7c4843aec9c4974d7036526bf752fe.jpg
d25102cae23a7160763f64d9357c05e2.jpg
 
Keurige kip, ziet er lekker uit.  :)
Was hij overal lekker sappig en hoe was de smaak? ;)
 
Hans zei:
Keurige kip, ziet er lekker uit.  :)
Was hij overal lekker sappig en hoe was de smaak? ;)

Het was een kippetje van de Lidl en ik moet zeggen dat hij niet slecht was. echter kan ik nu wel zeggen dat van de Poelier toch lekkerder is.
Die van de Lidl leek ook iets wateriger te zijn.

qua garing was hij wel goed, niet uitgedroogd en bij een borsttemp van 74 graden van de bbq afgehaald
 
Light zei:
Hans zei:
Keurige kip, ziet er lekker uit.  :)
Was hij overal lekker sappig en hoe was de smaak? ;)

Het was een kippetje van de Lidl en ik moet zeggen dat hij niet slecht was. echter kan ik nu wel zeggen dat van de Poelier toch lekkerder is.
Die van de Lidl leek ook iets wateriger te zijn.

qua garing was hij wel goed, niet uitgedroogd en bij een borsttemp van 74 graden van de bbq afgehaald

Mijn idee, wij hadden laatst een hele verse en dat proef je. ;)
Maar het scheelt natuurlijk ook wel hoe zo'n beestje heeft kunnen rond scharrelen en wat ie te eten heeft gekregen.
 
Mooi kippetje, gefeliciteerd met je Tok
 
Lekkerrr die BCC en gefeliciteerd met je sticker  :)
 
Gefeliciteerd met je tok <:p zeer smakelijke foto zo van de kip in de zon :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan