BasBQ
Beef en Steak

Is dit het juiste vlees voor PP?

 

JorenBQ

Tondelzoeker
Berichten
7
Hallo iedereen
Ik hou het voorstel even voor een ander draadje maar het volstaat te zeggen dat ik al geruime tijd lezer ben op het forum  ;).
Toch wou ik vandaag, gezien morgen voor de eerste keer PP op het menu staat, volgend vraagje stellen: heb ik wel het juiste vlees?
Bij de slagers hier in Belgi? valt men al te vaak uit de lucht wanneer het over PP gaat. Ik heb dan een stuk Spiering van ong 3 kg gekocht waarvan een slager mij bevestigde dat dit het stuk varken was dat ik nodig had.

Maar bij het thuiskomen merkte ik pas op dat er een heel stuk mager wit vlees door de Spiering loopt. Tot in de helft ongeveer.
Is dit normaal? Heeft het nut dat ik dit stuk vlees op de bbq gooi of haal ik beter een ander stuk?

Zie foto:
IMG_20190410_212331_zps9abefrxs.jpg
 
De foto krijg in niet te zien maar Spiering is de Vlaamse benamining voor procureur.
Succes met het maken van pulled pork.
 
Zo, na een beetje gepruts zou je de foto moeten kunnen zien :)

Ik vermoed dat het deels een stuk rug (mignonette) en deels spiering is..

 
Even een kleine update.

Gisteren ochtend nog snel naar een andere slager gereden, en daar kon men inderdaad bevestigen dat het stuk van op de foto maar een 10tal cm echte Spiering was. De rest magere varkensrug.. Gelukkig had men nog een volledige Spiering van 3.1kg liggen  :)
 
En heb je het alsnog om kunnen ruilen? of het stuk spiering erbij gekocht???
 
JorenBQ zei:
Even een kleine update.

Gisteren ochtend nog snel naar een andere slager gereden, en daar kon men inderdaad bevestigen dat het stuk van op de foto maar een 10tal cm echte Spiering was. De rest magere varkensrug.. Gelukkig had men nog een volledige Spiering van 3.1kg liggen  :)
Het stuk vakkenrug er af halen en het deel spiering ook pulled pork maken lijkt me een prima oplossing.

Afhankelijk van het resterende gewicht een mooi stuk rund (100/130%) erbij halen om er gehakt / moink-balls, hamburgers, worst van te maken.

Als je zelf geen vleesmaler hebt gewoon even aan de slager vragen, ter compensatie van het ongemak
 
Terug
Bovenaan Onderaan