BasBQ
Beef en Steak

Saus, Chutney en Rub-dag

 
 

Bobvt78

Kooltjesharker
Berichten
196
Ik trok afgelopen weekend de keukenkast open, en zag daar zo ongeveer al mijn wekpotten keurig afgewassen op een rijtje staan.
Slechte zaak, want normaal staan er toch minimaal een aantal gevuld met iets van saus of rub.
Ergens klopte het wel; In mijn laatste rib-run van 1,5week geleden heb ik zowel de laatste saus als rub helemaal opgemaakt.
Er restte slechts nog een bodempje beef-rub en een half potje chick-mix rub.
Tijd om de voorraad aan te vullen dus!

Nou moet gezegd worden dat er bij mij ?ltijd een pot pig-rub en een pot smokey original saus klaar staat, want je weet maar nooit.

Toch dacht ik dit keer eens wat anders te proberen. Ik heb immers niet voor niets een hele stapel Smokey Goodness boeken! Dus alles erbij gepakt en aan de slag! Het resultaat mag er zijn;

- Piggy Mix rub; de prima allrounder
- Tropical Pork Rub; Voor mij een nieuwe, ik ben er erg benieuwd naar, in alle opzichten heel wat anders dan wat ik gewend ben. Snel proberen maar!
- Smokey's Original BBQ Sauce; Altijd goed, lekker op eigenlijk de meeste gerechten.
- Monkey Gland Sauce; Ook weer een nieuwe, erg leuk om te proberen, mooi resultaat ook. Wel met een verplicht drankje ernaast, want hij is echt flink heet!
- Apple-Bourbon Butter (Chutney, helaas geen foto); Vorige keer al een sinaasappel/rood fruit chutney gemaakt die verrassend goed bij een goed gevulde tosti paste, dus nu weer eens een andere. Leuk om te maken en de smaak is ook goed voor zover ik kon beoordelen (altijd even een dagje staan doet wat meer met de smaak van eigenlijk al deze dingen)

Ohw9f0S.jpg


K2LFv3p.jpg


(kleinere potjes zijn voor in de werk-kantine en voor familie)
 
Goed bezig geweest. Mooi de voorraad weer bij gewerkt.  :)
 
Geen betere raad, dan voorraad
 
Hoelang kan je de sauzen bewaren in de wekpotten?
 
Freek92 zei:
Hoelang kan je de sauzen bewaren in de wekpotten?


Als ze goed ingemaakt zijn (dwz, netjes schoon en op de juiste temperatuur) kan je ze best wel een half jaartje bewaren, wellicht langer maar dat lukt bij ons nooit.  :D
Ik heb wel eens een vergeten potje na bijna een jaar nog gebruikt en die was best nog wel goed maar ik weet niet of ik dat moet aanraden.  :-?
Na open in de koelkast een maandje of zo.
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de potten nooit helemaal netjes uitkook ofzo, maar then again; De boel is bij ons altijd binnen 1 a 2 mnd op  ;)
Rubs kunnen makkelijk wat langer overigens. Leuk om nu gewoon weer te kunnen kiezen uit een heel scala aan rubs en sauzen. Vanavond maar eens even wat grillen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan