BasBQ
Beef en Steak

Zeebaars op een plankje met appelhout.

 
 
 
 

Marcel

Pitmaster
Berichten
824
Vandaag een zeebaarsje gemaakt. Op een rookplankje en los appelhout.
Op een bedje van citroengras, rode peper, chalotjes, knoflook, bosui en limoen. Huid was geschubd, deze ingesmeerd met olijfolie en zeezout.

Was weer lekker.

70a7a79430a7a948f1cfd8761cd29993.jpg
 
Dat ziet er lekker uit, krijgen we trek van. ;)
Heb je hem nog gepekeld?
 
Hans zei:
Dat ziet er lekker uit, krijgen we trek van. ;)
Heb je hem nog gepekeld?
, nee Hans, ik weet dat ik van de pekel ben maar ik heb hierin ook mijn grenzen.

Vis is niet zo mijn ding op de BBQ.  a.s. Zondag 31 maart, zitten mijn schoonvader en ik in de kwart finale's en dus de TV opnames van MAKRO Baas BBQ 2019 in Vianen. Dus hebben gister met vis, zeebaars, geexperimenteerd.
 
Marcel zei:
Hans zei:
Dat ziet er lekker uit, krijgen we trek van. ;)
Heb je hem nog gepekeld?
, nee Hans, ik weet dat ik van de pekel ben maar ik heb hierin ook mijn grenzen.

Vis is niet zo mijn ding op de BBQ.  a.s. Zondag 31 maart, zitten mijn schoonvader en ik in de kwart finale's en dus de TV opnames van MAKRO Baas BBQ 2019 in Vianen. Dus hebben gister met vis, zeebaars, geexperimenteerd.

Jammer, anders had ik je om een pekel advies kunnen vragen. :(
Want zoekend bij m'n vriendje Google kom ik er niet zo uit.
Wat de hoeveelheid zout betreft is het me wel duidelijk maar ik was van plan om er nog wat smaak aan te geven d.m.v. wat laurierblad, peperkorrels en jeneverbessen maar daar over is men onduidelijk.
Veel wordt geschreven naar smaak toepassen maar ja dat proef je toch pas als je visje gerookt is en dat verander je dan niet zomaar.
Ik ga nog maar eens op de info toer zo hier en daar. ;)

Grts,        Hans.
 
Voor een wedstrijd als Baas BBQ heb je te weinig tijd om te pekelen.

Als je het wel doet een kruiden wil toevoegen doe dit gewoon op gevoel. Dat wil zeggen vlieg hem niet vol met jeneverbessen maar leg er meer op dan twee 😉.
Gewoon wat er lekker uitziet dan klopt het ook wel met de smaak.
 
Frits zei:
Voor een wedstrijd als Baas BBQ heb je te weinig tijd om te pekelen.

Als je het wel doet een kruiden wil toevoegen doe dit gewoon op gevoel. Dat wil zeggen vlieg hem niet vol met jeneverbessen maar leg er meer op dan twee 😉.
Gewoon wat er lekker uitziet dan klopt het ook wel met de smaak.


@ Frits.
Dank voor de uitleg, niet volstorten maar meer dan twee, gewoon op het gevoel dus ;)
Ik ga binnenkort wat proberen.
 
Lekker visje hoor... ook zalig op een zoutplankje zo'n zeebaars!  :p
 
Ziet er goed uit. Kan zo mee voor de wedstrijd.
Hoe is het trouwens verlopen?
 
Bram zei:
Ziet er goed uit. Kan zo mee voor de wedstrijd.
Hoe is het trouwens verlopen?
Attent. Een geweldige dag beleefd en weer veel ervaring opgedaan. Ik mag er inhoudelijk nog niet teveel over zeggen helaas maar wij halen de buis maar een keer .  De uitzending waarin mijn schoonvader en ik ten tonele strijden is op 28 april RTL 4 om 17:00.

De eerste uitzending van de eerste kwart finale van Makro Baas BBQ start 14 april zelfde zender zelfde tijd.
 
Marcel zei:
Bram zei:
Ziet er goed uit. Kan zo mee voor de wedstrijd.
Hoe is het trouwens verlopen?
Attent. Een geweldige dag beleefd en weer veel ervaring opgedaan. Ik mag er inhoudelijk nog niet teveel over zeggen helaas maar wij halen de buis maar een keer .  De uitzending waarin mijn schoonvader en ik ten tonele strijden is op 28 april RTL 4 om 17:00.

De eerste uitzending van de eerste kwart finale van Makro Baas BBQ start 14 april zelfde zender zelfde tijd.


Staat in de agenda.
 
Lekker visje en mooi gemaakt  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan