BasBQ
Beef en Steak

Beginners vraag over vlees hanteren

 
 

Odea

Sprokkelaar
Berichten
48
Beste mede BBQers,

Zit met de volgende uitdaging, ik maak wel eens een redelijk stukje vlees, zoals een PP van 2,8kg of een hele kip e.d. en wat ik het lastigste vind in deze is hoe hanteer ik dit vlees als het eenmaal in de BBQ zit/gezeten heeft. Het is dan heet, soms zitten er behoorlijk wat sappen & sauzen e.d. op..... Die ik dan eigenlijk niet aan leren of stoffe handschoenen wil krijgen...

Hoe hanteren jullie het vlees als jullie het bijvoorbeeld moeten inpakken (PP) of van de BBQ willen halen? Gewoon over de smetvrees van de handschoentjes heen? Ander type handschoentjes? Onwijs vuurvaste handen? Toch maar hannissen met een tang? (vind ik ben dit formaat / gewicht wel een dingetje).

Hoor graag hoe andere hier mee omgaan :-*
 
schone handen en een hele grote degelijke stevige tang waar je een dergelijk stuk vlees mee kan hanteren (bijv die grote tang van weber).
werkt helemaal perfect.

en niet in je trouwpak gaan bbq-en. gewoon (oude) donkere kleding dragen. een relaxte joggingbroek of zo........
 
Ik gebruik daarvoor gewoon een tang. Wel een stevige, in combinatie met een spatel. Werkt voor mij prima.  :)
 
Ik gebruik dunne katoenen handschoenen met daarover plastic handschoenen.
 
Om een pp in te pakken neem ik een groot stuk (dubbel) alu folie, dat leg ik over het vlees heen en dan draai ik het met vlees en al om. Geen handschoenen nodig. Verder om te draaien een tang of spatel

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Tang en spatel net als Maus en Bart
 
Katoenen handschoenen tegen de warmte en daarover latex wegwerphandschoenen. Vroeger had ik van de soort Dexter handschoenen, van die lange zwarte, die kunnen redelijk wat warmte hebben. Maar dat is een ellende met schoonmaken. Dan moet je eigenlijk je handen wassen met die handschoenen aan.

Met het huidige systeem trek je de latex handschoenen uit en gooi je weg. De bescherming is heel goed, je kunt rustig een warm stuk vlees pakken of je pork pullen. En als er een keer een handschoentje scheurt dan gooi je de katoenen handschoenen in de was en klaar.
 
Dat katoenen handschoentje met latex er over klinkt eigenlijk het makkelijkste, eens kijken waar ik katoenen handschoentjes kan scoren :) dank voor alle reacties!
 
Je kan ook een stel meat claws gebruiken voor dit soort dingen, dit was een tip die ik zag in een youtube-filmpje.
 
Odea zei:
Dat katoenen handschoentje met latex er over klinkt eigenlijk het makkelijkste, eens kijken waar ik katoenen handschoentjes kan scoren :) dank voor alle reacties!
Als je ze hebt gevonden, kan je dan de link delen?

Misschien heeft Noskos ook wel een linkje?
Ik ben ook nog op zoek naar een oplossing voor dit. Heb al wel die latex handschoentjes, maar zonder katoen eronder is het nog steeds niet te doen.
 
Odea zei:
Dat katoenen handschoentje met latex er over klinkt eigenlijk het makkelijkste, eens kijken waar ik katoenen handschoentjes kan scoren :) dank voor alle reacties!

Werkt super hoor en bij de action heb ik ze gehaald.
 
Ik heb een paar gekregen van een Zweedse barbecue?r en uit de VS een paar meegenomen. Frits en ik zijn op zoek om in bulk goede in te kopen. Die uit China zijn tot niet toe niet de goede, tenzij je maatje XS van handschoenen hebt
 
noskos zei:
Ik heb een paar gekregen van een Zweedse barbecue?r en uit de VS een paar meegenomen. Frits en ik zijn op zoek om in bulk goede in te kopen. Die uit China zijn tot niet toe niet de goede, tenzij je maatje XS van handschoenen hebt

Als je 'de goede' hebt gevonden hou ik me aanbevolen B-)
 
bij ons op de zaak worden ze via de groothandel gekocht. kosten 3x niks.
zou me niet verbazen als je ze ook bij de Sligro oid kan kopen
 
Welke groothandel is dat Ridevi?
 
Zoiets

https://veiligheidshandschoenen-shop.nl/katoenen-handschoenen-a-kwaliteit.html

Je kan er zelfs even een gratis sample aanvragen
 
noskos zei:
Welke groothandel is dat Ridevi?

Technische unie en of rexel.
Maar een zaak die werkkleding, veiligheid schoenen ed verkoopt heeft het ook wel denk ik.
Daar heb ik wel eens las handschoenen gekocht, en ze hebben een flink assortiment (werk) handschoenen.
 
En een keer goedkope handschoenen bij kruidvat of action op de kop tikken is misschien ook een optie. Je doet ze tenslotte in de was
 
Dat zijn kindermaatjes... daar past deze grote knul niet in.
 
Pko, die zijn te dun. Die ik heb zijn dikker en grover van structuur. Zal morgen wel even een foto posten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan