BasBQ
Beef en Steak

Vilt vervangen

 
 

outwell

Kooltjesharker
Berichten
206
Goede morgen!
Ik ben al druk bezig met mijn ei om het vilt te vervangen.
Het lukt aardig, maar er zit nog een klein beetje lijm restjes in.
Een aantal keer met aceton erover en geschrapt. Ook nog met schuurpapier p80 erover.
En toch hou je nog vlekken.
Is dit erg of moet ik doorgaan tot het helemaal wit is?????
9a2b5bc3f48369726053c164fb86f9b9.jpg
d69633020bb3c582d004ba75f0f53a0f.jpg


Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk

 
Zelf zou ik met een "staalsponsje met zeep" de randen afgaan om in iedergeval te ontvetten en de laatste stukjes vilt te verwijderen. Daarna grondig afspoelen met water en de Q vervolgens rustig opwarmen tot 125 c (en verwacht dat het ingetrokken vocht dan is verdampt) en daarna de vilt herplaatsen.

Dit is puur op basis van persoonlijke visie zonder het lezen van de gebruiks aanwijzing, voor zover daar wat op staat.
 
Na de aceton is het vet wel weg hoor ;) Lekker plakken als alles mooi glad is.
 
noskos zei:
Na de aceton is het vet wel weg hoor ;) Lekker plakken als alles mooi glad is.
Ik ga morgen rustig plakken. Moet ik ik de Q rustig op warmen als ik weer ga bbq-en????


Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk

 
Blijkbaar niet (lees: NOSKOS)

Dat scheelt weer. En kan dus ook mijn visie hierop aanpassen.

Ik las dat het vilt (The Basterd) na 40 keer vervangen moet worden. Lijkt me wat snel. De hoeveelste keer is dit voor je Green Egg.
 
Vilt hoeft pas vervangen te worden als het de functionaliteit verliest (lees; valse lucht ongeacht de afstelling). En das weer erg afhankelijk van zowel hoe als hoe vaak je deze gebruikt.

(Water en zeep hou ikzelf graag uit de buurt van me keramiek)
 
Marcel zei:
Blijkbaar niet (lees: NOSKOS)

Dat scheelt weer. En kan dus ook mijn visie hierop aanpassen.

Ik las dat het vilt (The Basterd) na 40 keer vervangen moet worden. Lijkt me wat snel. De hoeveelste keer is dit voor je Green Egg.
Ok?.
Ik Bbq alleen in het weekend. Ik heb er anderhalf jaar mee gedaan.
Vond het nu wel tijd voor nieuwe

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk

 
SilverFox zei:
Vilt hoeft pas vervangen te worden als het de functionaliteit verliest (lees; valse lucht ongeacht de afstelling). En das weer erg afhankelijk van zowel hoe als hoe vaak je deze gebruikt.

(Water en zeep hou ikzelf graag uit de buurt van me keramiek)
Ik zag vorig weekend rook door het vilt komen.
Ook heb ik gelijk mijn houten meubelblad weer eens in de olie gezet en het scharnier enz. Schoongemaakt.
Kunnen we er voorlopig weer tegenaan .

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk

 
Ik weet niet wat voor vilt je hebt gekocht. Ik had van dat high heat spul, zelfklevend. Dat moet een keertje langzaam opgestookt worden dacht ik. Stond in de beschrijving.
 
noskos zei:
Ik weet niet wat voor vilt je hebt gekocht. Ik had van dat high heat spul, zelfklevend. Dat moet een keertje langzaam opgestookt worden dacht ik. Stond in de beschrijving.
Ja, die heb ik ook . High temperature van nomex.
In de beschrijvingen staat alleen 24 uur laten drogen om de lijm goed te laten hechten.
Dan maar de dutch oven gebruiken vandaag.
Komt goed!

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk

 
Moet ik dringen ook eens gaan doen maar voorlopig de tijd er nog niet voor gevonden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan