BasBQ
Beef en Steak

Verrijdbare BBQ tafel

  • Onderwerp starter john.kielman
  • Startdatum
J

john.kielman

Gast
Na diverse prachtige creaties hier bekeken te hebben moest ik zelf ook maar eens aan de slag.
Ik had in m'n hoofd al wel een soort van indeling/ontwerp en ondertussen ook bedacht dat het van steigerhout zou worden gemaakt.
Vervolgens eerst maar een ontwerpje gemaakt in Autocad. Hout besteld. Tussendoor eerst (ook van steigerhout) nog een werkbank in de garage gemaakt. Toen eindelijk begonnen met bouwen.

De bodem gemaakt en de deksels erop gelegd om de indeling definitief te bepalen:
314trog.jpg


Wielen eronder:
25z74gj.jpg


Achterwand erin en het eerste deel van het blad erop:
1z3b39e.jpg

sq4686.jpg


Zijden en tussenschot gemonteerd en de rest van het blad gemonteerd:
2njh89s.jpg

2eku5tx.jpg


Verhoging + sparingen voor de smoker gemaakt

28bb0v6.jpg

2qdznew.jpg


Klein foutje gemaakt door de handvatten te dicht onder het blad uit te laten komen. Hierdoor was de bovenste helft van de smoker wat lastig te verwijderen. Opgelost door de handvatten ook uit te sparen uit het blad.

De sparing gemaakt voor de Weber en het onderstel aangepast:
28bbnf9.jpg


Sparing gemaakt voor de snijplank:
20a8ar4.jpg


Deurtje gemaakt en gemonteerd:
2ahczfd.jpg


En 1 van de belangrijkste dingen.... De flesopener ;-)
33thyet.jpg


Haakjes gemonteerd t.b.v. BBQ gereedschap:
j5b9f4.jpg


Houder voor thermometer gemonteerd:
167rrsp.jpg


Extra thermometer (voor de Weber) gekocht en gemonteerd:
k00yz4.jpg


Handvat/rekje aan de zijkant gemonteerd:
icl82e.jpg


Doppen-opvangbakje en bord gemonteerd / overzichtsfoto:
xmv4uh.jpg


Hij is nu wel min of meer af. Er zullen misschien nog wat kleine tweaks / toevoegingen komen maar voorlopig eerst maar even BBQ'en :)
 
En hij zag dat het goed was......  Ziet er mooi uit!
erggggg mooi gedaan!
 
Super mooi geworden!
 
zo!!! geweldig mooi keukentje geworden zo.
 
Wow! Mooi stukje nijverheid! Kun je aangeven waar je die houder voor je Redicheck vandaan hebt?
 
Zo die is erg mooi geworden. Super hoor. Zou je misschien na een paar sessies je bevindingen/verbeteringen willen posten?

Ik ben ook een tafel aan het ontwerpen en daarin wil ik natuurlijk alle dingen die nu onhandig zijn of ontbrelen oplossen en geen nieuwe issues introduceren.

Tijdens iedere sessie sta ik even stil bij hoe het met de nieuwe tafel zou zijn gegaan en loop regelmatig tegen praktische issues aan waardoor het ontwerp op de kop moet. Bijvoorbeeld:
- gereedschapshaken tegen een dichte kant aan; wordt het hout vet en smerig
- 4 zwenkwielen; blijft misschien niet goed/stabiel staan
- houten bovenblad met ingelegde tegel: de houtenrand om de tegel wordt regelmatig smerig door het vocht dat uit de gerechten loopt

Dus ben heel benieuwd of dat wel echte issues zijn en welke jij tegenkomt.

Heel veel plezier van je prachtige tafel.
 
Dank allemaal voor de reacties!

Mace zei:
Wow! Mooi stukje nijverheid! Kun je aangeven waar je die houder voor je Redicheck vandaan hebt?
Dat is een vrij simpele gsm houder gekocht bij de Action

ronsmits zei:
Wow, hulde ziet er heel erg goed uit. Dat hout is 20 breed, 3 dik zo te zien?
Klopt inderdaad. Altans, de breedte varieert een beetje tussen 200 en 210. De dikte is 32.


Mr. Orange zei:
- gereedschapshaken tegen een dichte kant aan; wordt het hout vet en smerig
- 4 zwenkwielen; blijft misschien niet goed/stabiel staan
- houten bovenblad met ingelegde tegel: de houtenrand om de tegel wordt regelmatig smerig door het vocht dat uit de gerechten loopt
Afgelopen weekend heb ik de tafel voor het eerst gebruikt. Het is echt zoveel makkelijker dat je een werkblad hebt en de BBQ's op werkhoogte.
Wat betreft je vragen:
- Het gereedschap heb ik eigenlijk niet gebruikt. Waarschijnlijk zal het hout waar het tegen hangt uiteindelijk wel smering worden. Vind ik zelf niet zo erg, daarvoor is het een dedicated BBQ meubel
- Ik heb er twee zwenk- en twee bokwielen onder. Op een egale ondergrond (houten vlonder) stond hij stevig genoeg. Op het gras moet je zelfs echt moeite doen om het te verplaatsen.
- Heb ik nu geen last van gehad (al was het niet echt vochtig vlees) Ik heb hier zelf ook al over nagedacht. De (volkern) snijplank ligt nu in aluminium hoekprofiel dat op de diktekant van het blad geschroefd zit. Mocht er t.z.t. toch vocht inlopen frees ik waarschijnlijk een waterkering/waterhol langs de randen van de snijplank. Wellicht met op 1 plek een gaatje waaronder ik een bakje kan hangen.
Al met al was het een genot om aan te werken en heb ik tot nu toe nog geen dingen ontdekt die ik een tweede keer helemaal anders zou doen.
 
Op zoek naar inspiratie voor mijn nieuwe BBQ meubel kwam ik deze tegen.
Top gedaan hoor! Hier ga ik ook mee aan de slag!
:D
 
Mooi ding!
 
Terug
Bovenaan Onderaan