BasBQ
Beef en Steak

Ceriel's UDS project

 
 
 
 
 

Ceriel

BBQ Junkie
Berichten
7.242
Na de bouw van mijn mini-UDS (http://www.bbqgenootschap.nl/forum/diy/tls-(texaco-lotto-smoker)/), blijkt deze voor 2 personen groot genoeg, maar om meer dan 4 ribben te roken toch te klein.
Daarom de laatste tijd bij alle adressen waar ik voor mijn werk kom aan het rondkijken voor een grote drum, liefst met losse deksel.

Vorige week viel op het Freshpark in Venlo mijn oog op een mooi vaatje, helaas met plastic deksel...
Hopsakee, tunneke in de bus en kijken wat er van te maken is.

Meteen de Weber deksel gepast, deze past perfect!
Vandaag al hier en daar een gat geboord en naar mijn schoonouders gebracht. Daar wordt ie deze week gebruikt als brandton, om de coating van binnen- en buitenkant weg te fikken.

nEIoBdc.jpg


9TSFl8t.jpg


Nu op zoek naar kogelkranen en knietjes en een donor-Weber-57 voor rooster, deksel, handvaten en wielen.
De fan voor de iPid4N is, als het goed is, al onderweg vanuit de States...

To be continued
 
Jij bent wel een erg bezig bijtje Ceriel :-O
 
Leuk om al die UDS projecten te volgen.
Wat zijn de afmetingen van het vat?
Succes ga je volgen
 
Nog steeds niet genoeg Q's???
Of ga je een handel beginnen.
 
Blijft leuk!!
 
Vandaag weer even tijd om wat idee?n in de praktijk te brengen...

Vat heeft inmiddels enige brand-schade opgelopen:

tgeI3FR.jpg


Na ontvetten en wat schuurwerk blijkt dat de ton nog niet heet genoeg geweest is, volgende week maar met de dakbrander nog wat helpen...

Ik had bedacht om de lucht-toevoerleidingen met de ronding van het vat mee te laten lopen, maar had nog geen idee of dit mooi zou worden.
Vandaag dus even met een buigblok en wat koper leiding aan het stoeien geweest, met het volgende resultaat:

uC8A9sY.jpg


De test is geslaagd, alleen ben ik nog niet tevreden. De rondingen zijn nog niet symmetrisch. Dit gaat in de definitieve uitvoering aangepast worden.

Wordt vervolgd

 
ziet er nice uit...
als ik er ooit nog 1 maak, dan wordt het een steampunk thema...
 
Leuk concept met die pijpen.
Ik ben helemaal weg van die UDS projecten.
Inmiddels al een 60 liter vat gescoord. Nog geen foto dus niet echt gebeurd. En mijn oog laten vallen op een aantal kranen.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
 
Geweldig project weer, en ja 4 bbq's is toch ook wel behelpen dus hoppa die 5e erbij :p
 
Ceriel zei:
Ik had bedacht om de lucht-toevoerleidingen met de ronding van het vat mee te laten lopen, maar had nog geen idee of dit mooi zou worden.
Vandaag dus even met een buigblok en wat koper leiding aan het stoeien geweest, met het volgende resultaat:

De test is geslaagd, alleen ben ik nog niet tevreden. De rondingen zijn nog niet symmetrisch. Dit gaat in de definitieve uitvoering aangepast worden.

Ziet er nu al super uit!
 
Die gebogen pijpen zijn echt gaaf! Succes met het verder afmaken. Ik volg
 
Terug
Bovenaan Onderaan