BasBQ
Beef en Steak

gerookte pompoensoep

 
 
 

Bonnie f

Vuurmaker
Berichten
87
A3E0B576-B714-44F4-A42E-EF6EAA8F7C06.jpeg


Gemaakt met de fotowedstrijd van december "cast iron" in gedachte.

Nodig:
Pompoen in stukken/schijven
Paar takjes rozemarijn
Ui in stukken
Paar stengels bosui
Onsje spekblokjes (gebakken)
Kommetje room
Paar deciliter krachtige kippenbouillon (deze is zelfgetrokken maar blokjes kunnen natuurlijk ook)
Sap en wat rasp van een sinaasappel (staat niet op de foto, zat al in de bouillon)
Peper, olijfolie en eventueel zout

Verder: een DO, een staafmixer, een BBQ waarop gerookt kan worden en wat appelhout.
BBQ op indirect en ongeveer 120 graden met het appelhout

d57f1dae06420a489daf7ecb78e2edb1.jpg


Leg de takjes rozemarijn onderin de DO, doe de pompoen en ui erbij en giet er wat olie over en bestrooi met wat peper.

86b001534032636a7ca3fba422737857.jpg


Zet de pan in de BBQ en laat het een uurtje staan. Het hoeft nog niet helemaal gaar te zijn. Voeg eventueel nog wat rookhout toe.

1bfd811fea8e9f790d2ed12a88cf7a21.jpg


En dan nu het keuzemoment: blijf je buiten koken of zet je de pan binnen op het fornuis.
Wat je ook kiest: haal de rozemarijn uit de pan en giet de bouillon met de rasp en sinaasappelsap erbij. Kook het langzaam een uurtje (tot alles heel goed gaar is).

Mijn keuze
2fcfdcd69ffae6b60737cfb7a7aa6704.jpg


Als alles na een klein uurtje goed gaar is pureer alles met de staafmixer. Zet het weer even op het vuur en roer de gebakken spekjes, de bosui en de room erdoor.
Proef nog even goed of het op smaak is, eventueel zout, peper of andere kruiden erbij.

Eet smakelijk.

3ba33d73f9e9a1eac91fcb5347adca9b.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er lekker uit
 
blijft toch lekker die gerookte pompoensoep... en je hebt er een prachtig plaatje van gemaakt
 
Lijkt me erg lekker en heel mooi in beeld gebracht!
 
Fijne beelden zeg!  Lijkt me erg lekker zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan