BasBQ
Beef en Steak

BGE onder overkapping

mve0991

Tondelzoeker
Berichten
5
Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort trotste eigenaar van een BGE large met bijhorend EGG frame en omdat de uiteindelijke plek voor de buitenkeuken nog even op zich moet laten wachten vroeg ik me af of het bij slecht weer mogelijk is om de BGE met het frame tijdelijk onder de overkapping van onze berging te zetten. Ruimte is er meer dan genoeg maar de twijfel ontstaat door de rook, ik heb nog geen ervaring met een dergelijke BBQ.

Onderstaand twee foto's van onze situatie, aan de andere kant van de deuropening zit nog een gesloten deur die open kan en het stuk waar onze spullen en fietsen staan (aan de linkerkant) is d.m.v. een aparte deur volledig afgesloten van de ruimte onder de overkapping. Tot het dak is het open en op het dak liggen golfplaten met aan de zijkant openingen waar rook eventueel ook weg zou kunnen.

Kan ik de BGE hier met een gerust hart gebruiken bij wat slechter weer?

Groet,

Michael

berging-1-klein.jpg


berging-2-klein.jpg
 
Gewoon een keer proberen. Of anders een afzuigkap met motor hangen in het hoekje. En buis naar boven.
 
ik denk dat de rook wel omhoog gaat via de golfplaten, en dan naar buiten waait.
ik zou het inderdaad gewoon een keer proberen.
 
Destijds heb ik ook twee jaar lang mijn ei in de schuur gehad, deur weliswaar altijd open (ook tijdens het afkoelen). Ging prima!
Alleen rekening houden dat de rooklucht iets aanslag kan achterlaten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan