BasBQ
Beef en Steak

Wild zwijn rug

William

Sprokkelaar
Berichten
39
Beste BBQers,

Laatst was ik in duitsland en heb ik van de overbuurman van mijn broer wild gekocht, net een goede twee dagen ervoor geschoten.
Er zit ook een stuk van 2 KG wildzwijnrug bij die ik graag eens op de BBQ wil koken.
Heeft er iemand een recept of enige tips hoe ik dit het beste kan doen.
 
Deze staat bij mij al een tijd op de to-do-lijst:


be3u3y8y.jpg


Handje marjolein, blaadjes eraf en fijnhakken, half kopje olijfolie, theelepel zwarte peper. Speenvarkenrug 1,8 kilo. 1 ui (gehakt).

Maltbiersaus: 0,7 liter maltbier, 1 laurierblad, 1 eetlepel komijn, 0,7 liter runderbouillon, 1 eetlepel zout.

Werkwijze

Snijd de zwoerd kruislings in, de marjolein, peper en olijfolie mengen en op het hele stuk vlees smeren.

In huishoudfolie wikkelen en een nachtje in de koelkast laten marineren.

BBQ inrichten met split grill methode, 180-200 graden, tussen de brandende briketten een drupschaal met daarin de gesnipperde ui.

Leg heet speenvarken met de zwoerd naar boven op de grill, nog even wat zout erover en nu ongeveer anderhalf uur laten smoken.

Ieder kwartier de speenvarken rug insmeren met maltbier. Mochten de uien te donker worden doe er dan een beetje water of bier bij.

Als het varken klaar is, het vlees 10 minuten laten rusten onder aluminiumfolie.

Intussen het braadvocht met de uien in een pan doen en inkoken met de ingredi?nten voor de maltbier saus.

Eet smakelijk



 
dat ziet er goed uit zeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan