BasBQ
Beef en Steak

Metaal voor pizzaring / stacker

 

Light

Sprokkelaar
Berichten
32
Hallo Forumleden!

Ik wil graag een pizzaring maken voor mijn kettle Q, alleen zit ik nog met wat vragen.

- hoe dik moet de wand ongeveer zijn?
- wat voorn metaal moet ik hebben? (ik heb gehoord dat bepaalde metaalsoorten een giftige damp kunnen afgeven als je dit warm stookt)
- Waar zou ik het kunnen bestellen/kopen? ik ken namelijk geen metaalboer of handelaar.

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

Light
 
De mijne is van RVS 1.5 mm dik , werkt perfect.
Is ook het makkelijkste , hoef je niet te spuiten of iets dergelijks.
 
Ik zou ook voor rvs gaan. Dikte zou ik niet meer dan 2mm nemen, anders krijg je dit nooit mooi geplooid zonder een rolbank. Waar te kopen hangt af van waar je woont. Mssh kan je eens een metaalhandelaar in de buurt bezoeken om te kijken of die iets heeft.
 
Brecht zei:
Ik zou ook voor rvs gaan. Dikte zou ik niet meer dan 2mm nemen, anders krijg je dit nooit mooi geplooid zonder een rolbank. Waar te kopen hangt af van waar je woont. Mssh kan je eens een metaalhandelaar in de buurt bezoeken om te kijken of die iets heeft.

Lijkt me toch al een probleem want hoe krijg je dit materiaal in een mooie cirkel van 470 mm?  :-/
Iemand een idee?
 
Rond een rond voorwerp (een vat, grote buis,..) plooien, of uit een houten plaat enkele rondjes zagen van een 460mm en het metaal hier rond plooien.
 
Brecht zei:
Rond een rond voorwerp (een vat, grote buis,..) plooien, of uit een houten plaat enkele rondjes zagen van een 460mm en het metaal hier rond plooien.

Dank je wel voor het idee.
Denk je dat dat gaat lukken met een plaat RVS van 1,5 mm.?
 
Het wordt al wat moeilijker maar het kan  volgens mij. 1mm zou wel makkelijker gaan. Maar dan verlies je terug wat sterkte.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Brecht zei:
Het wordt al wat moeilijker maar het kan  volgens mij. 1mm zou wel makkelijker gaan. Maar dan verlies je terug wat sterkte.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

Ga ik proberen.
 
Thanks voor de tips, dikker dan 2 mm is ook overbodig inderdaad.

Helaas zou ik niet weten waar ik moet beginnen met zoeken in de buurt waar ik woon naar een metaalhandelaar oid.

ik dacht misschien weet iemand een mooie site waar je het kan bestellen :)

Of nog makkelijker, als iemand een locatie weet in de regio Nijmegen/Uden/Cuijk dan ben ik ook geholpen :D.
 
Rvs is absurd duur, ik had laatst een klein plaatje nodig voor een probeerseltje.
Ik naar het plaatselijke metaal bedrijf.
Wat denk je, nadat het afgeknipt was werd het op de weegschaal gelegd, lijkt wel goud.  :(
 
Light zei:
Thanks voor de tips, dikker dan 2 mm is ook overbodig inderdaad.

Helaas zou ik niet weten waar ik moet beginnen met zoeken in de buurt waar ik woon naar een metaalhandelaar oid.

ik dacht misschien weet iemand een mooie site waar je het kan bestellen :)

Of nog makkelijker, als iemand een locatie weet in de regio Nijmegen/Uden/Cuijk dan ben ik ook geholpen :D.

http://www.metaalindustrieudenbv.nl/
http://www.lasbedrijfmdl.nl/

http://www.metaaltechnieken.nl/nijmegen/
http://www.bernts.nl/
 
Light zei:
Thanks voor de links, echter wil ik het toch liever zelf maken want die prijzen gaan echt nergens over voor een stuk metaal.
Maar dan heb je er wel een met een thermometer en die af is, met de juiste afmetingen en zonder scherpe randen.. De bovenste link heeft nu een actie met gratis serveerplank
 
Volgens mij moet je het voor de prijs niet doen, als je verzendkosten zal moeten betalen op een stuk plaat en dan nog kans hebben dat die helemaal geplooid is door de verzendjongens, dan zal je echt niet goedkoper uitkomen dan een kant en klare pizzaring. Als je echter zelf graag iets maakt en wat klust en doet dan zou ik er niet mee in zitten.
 
hm ik wist niet dat RVS zo duur was.. ik dacht inderdaad een smak geld te besparen maar als ik net zoveel kwijt ben straks als een kant en klare is de lol er zeker wel vanaf..
 
Zelf maken loont wel als je een wals hebt 😉
Zonder wals is de strook rvs niet fatsoenlijk rond te krijgen
Strook RVS 304 2000 x 200 mm kost je zo'n ?35.
Gaten boren en uitslijpen etc (2 uurtjes werk ).
 
Terug
Bovenaan Onderaan