BasBQ
Beef en Steak

DIY OFYR

Tja, en dan ben je ineens helemaal verliefd :x Wat is het een beauty en als je slager er ook nog een aanschaft ben je helemaal verkocht  :)... Je wilt ook een OFYR!  8->
Maar dan informeer je naar de prijs en val je stijl achterover!  :-S 1900 euro's voor een grillplaat?  :-O Dat zit er helaas niet in.... Maar gelukkig verkeren we in handige kringen en gaan we het gewoon proberen. De DIY OFYR. Het eerste en lastigste onderdeel is al binnen. Een watergesneden grillring van 1 cm dik staal.
Woensdag komt een gietijzeren vuurschaal met een diameter van 92cm en een ring waar hij op kan staan en waarschijnlijk maakt mijn vader het onderstel van staal.
We gaan zien of het allemaal gaat lukken!

2vijpdv.jpg
 
wouw hee, ja dat zijn mooie maar dure dingen, geweldig als je zo'n vader hebt
 
Mooi Linda! Ik ben benieuwd wat je vader er van maakt, en wat voor lekkers er allemaal vanaf komt
 
Leuk Lin, ga ik ff volgen :D
 
Gaaf project zal dit worden. Nu al benieuwd naar het vervolg.
 
Ik moest even opzoeken wat het is. Succes Lin, mooi project en je hebt
een stoere vader, metaalbewerken kan ik niet en heb ik heel veel bewondering voor.
 
Dat ziet er goed uit, dit ga ik volgen!
 
Wordt hij van cortenstaal gemaakt..

Of gewoon staal?
 
Ik meende juist dat cortenstaal niet gaat roesten.
Daar komt na verloop van tijd en na gebruik een soort patina op,

Ben benieuwd wat het gaat worden want het ziet er wel indrukwekkend uit.
 
Ik ben zelf ook zeer benieuwd hoor!De grillplaat van de echte OFYR is ook gewoon staal. Goed inbranden en oli?n, is het advies.....  Er komt ook een deksel over de hele oppervlakte om het wat te beschermen. Ik hoop dat het allemaal lukt. Ik hou jullie op de hoogte!
 
Vuurschaal en ring, check...



sg6bko.jpg

 
Ziet er allemaal goed uit hoor.
Heb je de schaal ergens op internet besteld?

Grzzz
Blefke
 
Terug
Bovenaan Onderaan