BasBQ
Beef en Steak

PP ........ Lasagne

 
 
 

Marnix

Kooltjesharker
Berichten
210
Heb nog een flinke portie PP over van zaterdag  :D en wil die verwerken in een Lasagne, meestal gaat het in de richting van tomaten (rood) maar nu zou ik de saus donker willen houden, Passata of blokjes tomaten, tomatenpuree ongeveer 3 cups deze zal ik wel moeten vervangen door wat anders,  ? kg champignons 1 courgette, 3 wortelen, cup room, cup witte wijn, 1 aan gestoofd ajuin en 2 teentjes verse look, meestal gebruik ik ongeveer dit recept, nu wil ik er de tomaten uit laten of een gedeelte, en BBQ saus toe voegen om het donker te houden en de smaak van de PP niet te verpesten, alle tips zijn welkom.
 
Dat hebben wij eerder eens gedaan met macaroni. Zou het eens proberen door creme fraiche en BBQ saus te combineren en dan te proeven. Omdat lasagne veel saus nodig heeft wordt dit misschien te veel dus ik denk dat je er niet aan ontkomt om toch een deel tomaten te gebruiken.

En lekker aanvullen met kruiden uiteraard, maar hangt natuurlijk sterk samen met de gebruikte BBQ saus  ;)
 
Marcus zei:
Dat hebben wij eerder eens gedaan met macaroni. Zou het eens proberen door creme fraiche en BBQ saus te combineren en dan te proeven. Omdat lasagne veel saus nodig heeft wordt dit misschien te veel dus ik denk dat je er niet aan ontkomt om toch een deel tomaten te gebruiken.

En lekker aanvullen met kruiden uiteraard, maar hangt natuurlijk sterk samen met de gebruikte BBQ saus  ;)


Denk ook dat ik het zo ga doen, tomaat halveren en dan kijken of we genoeg vloeibaar spul over houden kan nog altijd aan vullen met wijn of appelsap, voeg pas op het laatste de PP toe alleen om op te warmen, met PP .........kan niet slecht zijn  ;)
 
Succes, ben benieuwd naar het resultaat! Wij hebben het net gemaakt op pizza en gaan nu op zoek naar meer toepassingen  :D
 
Ik heb het een keer verwerkt in 'loaded fries'.. Is een soort bbq kapsalon met kaassaus, PP en bbq saus. Erg lekker! Draadje staat nog ergens op het forum..
 
Het was gewoon super, tomaten blokjes gehalveerd, en een flinke cup witte wijn extra, een cup bbq saus waar nog blauwe bessen waren aan toegevoegd dat het zeker vloeibaar genoeg was, smaak was duidelijk pp, zal ook wel zijn door de bbq saus nog bij te doen..........PP is toch een dankbare grondstof, fantastisch als je de gasten zo ziet smullen, daar moet geen uitleg bij, moet wel eerlijk zijn de meeste recepten of combinaties komen van dit fijne forum.  8-> :D
 
Zo jammer dat er geen foto's van zijn :-? had graag willen zien hoe deze smaakvolle lasagne was 8->
 
Terug
Bovenaan Onderaan