BasBQ
Beef en Steak

Gevulde pita van de Joetisserie

 
 
 

basv88

Stoker
Berichten
457
Goedenavond!

Aanstaande zaterdag een feestje thuis. En naast dat ik wat Pulled Pork wil opwarmen, wil ik graag mijn nieuwe Joetisserie testen. Ik zat te denken om gemarineerde/gerubde (is dit een woord?) kippendijen aan het spit te rijgen en deze een tijdje boven het vuur te laten draaien. Maar heb dit niet eerder gedaan en kan daarom wel wat tips gebruiken. Gaat trouwens om een hapje voor een man of 20-25.

Zouden jullie voor direct of indirect gaan bij deze bereiding? Ik zie beide voorbij komen op filmpjes. Ik wil een mooie mix van lekker knapperig vlees en mals vlees. En met hoeveel tijd zouden jullie rekening houden?

Ik zit te denken om ze in een pitabroodje te serveren. Wellicht met wat salade van ui/tomaat/komkommer en knoflooksaus of met tzatziki. Maar nu de rub/marinade. Wat raden jullie hier voor aan? Zat zelf te denken aan Chick mix van Jord, lekker vol en pittig van smaak....

Groet!
 
Ik zou in eerste instantie indirect gaan tot de kip gaar is. Daarna nog even direct voor een korstje. Tijd hangt af van de hoeveelheid, manier van rijgen aan het spit en de temperatuur van de Q.

Deze Steven & me is hier al vaker op tafel gekomen en vast ook lekker met kip
 
Ceriel zei:
Ik zou in eerste instantie indirect gaan tot de kip gaar is. Daarna nog even direct voor een korstje. Tijd hangt af van de hoeveelheid, manier van rijgen aan het spit en de temperatuur van de Q.

Deze Steven & me is hier al vaker op tafel gekomen en vast ook lekker met kip

Goed idee! Daar ga ik wat mee doen. Ik laat je het resultaat weten, of zien ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan