BasBQ
Beef en Steak

Pork Steaks

Burgers and buns

Tondelzoeker
Berichten
18
Zojuist kwam mijn vriendin terug van de Sligro met Pork Steak, 3 stuks nog aan elkaar. Was in de aanbieding, dus ze dacht dat we die morgen lekker kunnen maken. Maar ik heb geen flauw idee wat ik er mee kan maken. Als ik wat zoek, kom ik steevast uit bij Pulled pork of bij high and fast recepten. Ik wil graag low and slow. Iemand een idee?

Het vrouwtje is zwanger, dus daar moet ik ook rekening mee houden :)
 
Varkensrackje kun je heel mooi low en slow bereiden als zou ik hem wel een sear geven, een initial sear is wat lastig want dan wordt de temp in je BBQ hoog, en om hem daarna L&S af te garen lastig. dus zul je voor een end sear moeten gaan, aangezien je vrouw zwanger is kun je hem helaas niet rose (56 gr C) houden maar moet je hem verder doorgaren naar 70-75gr C .
Dan wordt zo'n rackje al snel droog, je zou hem wel eerst kunnen brinen, dat vermalst waardoor je rackje meer kan hebben.
 
Bedankt voor de tips! Ik had nog niet aan een reverse sear gedacht. Ik ben nu ook gaan zoeken op varkensrack (wist niet dat dat hetzelfde was :p) en kwam nog wat tegen van Noskos. Ik ga die twee eens combineren!

Edit:

Uiteindelijk toch maar niet gemaakt. Toen ik hem gisteravond in een brine wilde zetten, kwam er zo?n ontzettend sterke en vieze geur vanaf dat ik het niet vertrouw
 
Burgers and buns zei:
Bedankt voor de tips! Ik had nog niet aan een reverse sear gedacht. Ik ben nu ook gaan zoeken op varkensrack (wist niet dat dat hetzelfde was :p) en kwam nog wat tegen van Noskos. Ik ga die twee eens combineren!

Edit:

Uiteindelijk toch maar niet gemaakt. Toen ik hem gisteravond in een brine wilde zetten, kwam er zo?n ontzettend sterke en vieze geur vanaf dat ik het niet vertrouw

Varkensrack uit de vacuumverpakking kan inderdaad wat rieken, even afspoelen en afdrogen dan is die lucht er wel af.
Iberico heeft hier helemaal last van dat kan zo stinken uit de vacuumverpakking dat menig mens het zo weg zou gooien.
 
Met iberico ken ik het inderdaad, maar dit was echt een ongekende stank. En bij is het zo dat als ik het eenmaal niet meer vertrouw, het ook niet meer gaat smaken. Volgende keer beter!
 
Burgers and buns zei:
Met iberico ken ik het inderdaad, maar dit was echt een ongekende stank. En bij is het zo dat als ik het eenmaal niet meer vertrouw, het ook niet meer gaat smaken. Volgende keer beter!
Misschien was het wel een beer (mannetjesvarken)
 
Van welk deel is je pork steak? Ik ken het uit de VS als een steak gesneden van procureur, dus meer een schouderkarbonade dan een ribkarbonade. Beide vereisen een andere bereiding.
Voor schouderkarbo/procurer steaks heb ik het St. Louis pork steak recept op mijn blog staan. Omdat dat vet vlees is is de pekel niet nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan