BasBQ
Beef en Steak

Even voorstellen, Jaap

Vluggejaapie

Tondelzoeker
Berichten
4
Goedemorgen pitmasters,

Na een jaar dit forum te hebben gevolgd toch maar een account aangemaakt. Ik ben Jaap, 26 jaar en +/- 5 jaar verslaafd aan bbq'en.

Sinds deze week een bastard medium 2019 gekocht. Twijfelde erg lang tussen een large en medium maar vanwege de beperkte ruimte op het balkon toch maar voor de medium gegaan.

Persoonlijk vind ik het mooiste om een flink stuk rund (+/- 1,5 kilo) met een reverse sear op tafel te krijgen. Pulled pork valt ook altijd goed in de vriendengroep en ik hoop met de kamado meer (en makkelijker) gerechten te bereiden dan de oude weber kettle en Lidl 15 euro bbq. Op de 15 euro bbq kun je overigens ook prima pulled pork maken ;)


Jaap,
 
Welkom Jaap! Veel bbq plezier met jouw nieuwe kamado!

p.s. Ik ben toch wel erg benieuwd hoe je de temperatuur controleert op de 15 euro Q :p 
 
Hoi Jaap,

Welkom op het BBQ Genootschap en veel plezier op dit forum.
 
kapteyn zei:
Welkom Jaap! Veel bbq plezier met jouw nieuwe kamado!

p.s. Ik ben toch wel erg benieuwd hoe je de temperatuur controleert op de 15 euro Q :p

Meer geluk dan wijsheid denk ik. Met een handjevol houtskool, elk uur bijvullen en regelmatig kijken is het gelukt om de Q tussen de 100 en 120 te houden. Vlees was wat lastiger uit elkaar te halen maar dat kwam ook doordat het denk ik een klein stuk was (500 gram) en na 6 uur op temperatuur was.
 
Hoi Jaap,
welkom bij het Genootschap
 
Welkom Jaap, Veel plezier op dit forum.
 
Welkom hier Jaap!
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Terug
Bovenaan Onderaan