BasBQ
Beef en Steak

Vraag over Weber Genesis 2 310 GBS. Gasgeluid

smokeydre

Vuurmaker
Berichten
51
Bij de Makro een showmodel gekocht. Mede om de positieve recensies op het forum dit model gekocht.  Wat ik merk als ik hem aanzet is dat de linker brander bij vol vermogen wat meer ?herrie? maakt dan de andere 2. Ook gaat deze brander met de knop niet meteen aan. Maar na 2 keer wel. Als de middenbrabder brandt en ik draai de linker aan gaat ie ook meteen aan.

Mijn vragen ziJn:
- is het normaal dat als eenmaal de middenbrander aanstaat je het vuur via de achterzijde een beetje naar links en rechts gaat via die metalen strip die de branders op hun plek houden
- is het normaal dat de linkerbrander wellicht iets meer herrie maakt bij vol vermogen(alsof het waait zeg maar)

Wellicht stomme vragen: maar omdat het een showmodel is dacht ik even extra controleren.
 
Wapperend geluid heb ik alleen bij wind van achteren.. maar als jij geen wind hebt betekend dus een onvolledige verbranding en dus gewoon een garantie dingetje IMHO


Sent from my SM-G965F using Tapatalk

 
Alles even los gehaald. Wat me opvalt. De meest linker brander (verste weg gasaansluiting) daarvan komt er geen vuur bij de eerste gaatjes bij de ontsteking. Ook als ik hem
Aansteek met een lucifer krijg ik daar na 5 min geen vlammetje. Logisch dus dat ie niet werkt bij de ontsteking dan. Is dat iets wat ik zelf kan verhelpen?
 
Hier een link naar een korte video
https://we.tl/t-1PnkvQ2v49

Zoals je ziet als je inzoomt geen vuur en dus ontsteking in het begin van de brander.
Edit: wanneer ik gas minder hoog zet werkt het wel. Lijkt wel alsof er teveel druk staat?
 
Nu meer dan een uur laten branden. Wanneer ik dan vuur laag zet hoor ik dit
https://we.tl/t-GagkntKaW1

Wellicht compleet normaal. Ben geen gas gewend:) wat is jullie indruk?
Geluid lijkt  te komen van dat ding wat achter de branders als het ware er horizontaal oplicht. Daar komt denk ik ook gas onder omdat het over de branders licht en dat heeft de herrie van niet fijn verbranding (knetteren)
 
Ik kan de linkjes niet openen via de iPad. Heb je miss ook foto's die je direct kan delen. Of een YouTube filmpje?
 
Vreemd. Zijn gemaakt op een IPhone (en werken daar ook).
Weet helaas niet hoe ik ze eenvoudig kan converteren.
Heb inmiddels Weber gevraagd. Alles is nieuw. Hoop op een kapotte gasdrukregeleaar.
 
Op Mn iPhone werkt het wel. Vreemd...
De vlammen lijken geel te worden. En het lijk een beetje op zuurstof tekort oid. Een gasbrander kan ook zo lekker klapperen als ie niet goed afgesteld staat.
 
Het sissende geluid is volgens Weber nornaal. Dat is de doorvoer door de drukregelaar. Bij grote/veel vermogen bbq?s hebben ze dat altijd wel.

Vlambeeld vonden ze ook normaal. Alleen het lastig ontsteken niet. Ik krijg een nieuwe ontstekingset. Daarna uitkomst even laten weten aan hen. Kortom prima service. Hoop dat dat het inderdaad het is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan