BasBQ
Beef en Steak

Walnoten pesto kaas brood

 
 
 
 
 

Boldeagle

Gerijpt
Berichten
4.066

walnoten pesto kaas brood

Dit simpel te maken brood is erg smaakvol en is prima te doen op de BBQ
Wat hebben we nodig:



500 gram bloem
zakje gist
1 ei
3 eetlepels olijfolie
300ml lauwwarme melk
snufje zout
walnoten
pesto
kaas

Doe het zakje gist bij de lauwwarme melk en laat deze een 10 minuten staan
maak hierna een deeg van het bloem, de melk met gist, het ei en de olie. Kneed het deeg even door en voeg dan een snufje zout toe. (ikzelf gebruik altijd 2 theelepel Todds Dirt ipv zout) Kneed het deeg voor ongeveer 10 minuten tot het soepel en elastisch is.
Laat het hierna een uurtje rijzen. Na een uur kneed ik deeg het vaak nog een keer maar als ik niet veel tijd heb sla ik deze stap wel eens over en heb dan ook een prima brood.
Rol het deeg uit op je werkblad en smeer het in met een laag pesto. Strooi hier de kaas en de walnoten over. (ik heb de walnoten in kleinere stukken gebroken) Ik heb een milde kaas gebruiikt omdat de pesto vaak ook al zout is. Maar dit viel achteraf nogal mee en dus zou parmezaanse kaas ook prima moeten kunnen.



rol het deeg op tot je een rol hebt. en kwast het in met ei of eggwash om een mooi bruin kleurtje te krijgen Ik heb snedes genaakt zodat je later makkelijk in stukken kan afbreken.



Op een 200 graden BBQ zal het brood ongeveer een half uurtje nodig hebben om bruin te worden



Eet smakelijk
 
ziet er lekker uit, bedankt voor het delen Mike
 
Ziet er lekker uit , prima hapje voor bij de borrel !
 
Lust ik wel!
 
Je bent vandaag en gister wel van de walnoten  :D


Maar ook dit is een gerechtje die we gaan maken. Bedankt voor het delen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan