BasBQ
Beef en Steak

Spareribs

 

Koenietjuh

Vuurmaker
Berichten
59
Voor mij staat er vandaag ook spareribs op het menu. Gisteren lekker dik bevleesde ribs gekocht en meteen in de Noskos sparerib-rub gezet en de koelkast in.

Heb echter wel nog een vraag:
Aangezien het vanmiddag gaat onweren wil ik vanmorgen al 2 uur bakken en 2 uur in alufolie en aan eind van de middag nog half uur direct bakken. Zal dat voor problemen zorgen met spareribs? Ben bang dat ze droog worden.
4d649e9a2793d36ed9314b2d81a742d1.jpg
99d9340a44c52ffbfcd810aa0c163533.jpg
b9fd111d9dd24c716e115a68cb07337b.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

 
Hoi Koen,

Hi,

In dit geval zou ik ze na twee uur garen zsm inpakken in de folie met daarbij in, boter, appelsap, honing en bruine suiker en dan in een koelbox in oude kranten of handdoek gerold deksel erop. Vegeet niet naar je kern tempratuur te kijken.

Vervolgens na de bui , uitpakken, vleessappen opvangen in een bakje voor bbq-sausje, of glaze.
En nu de ribben afgrillen en of indirect tot ze gaar zijn. 70c Kern!

Succes.
 
Nice Ribs,
 
Op website van www.bbq-helden.nl een manier gevonden. Ze liggen er nu op voor een run van 3 uur

Bedankt voor de tip met  het inpakken,  dat ga ik doen gedurende het onweer.
bc6c6b9d403bfa45cd64bb27046203b0.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

 
Fantastisch, veel plezier. Geniet van de blue smoke. :) :)
 
Afgrillen zou ik niet doen met alle suikers. Gewoon indirect tot het eind.
 
Uiteindelijk viel het weer mee en heb ik de 3-2-1 methode gehanteerd. Waren heerlijk waarbij 2 spareribs echt veel vlees hadden en daardoor iets minder smaak helaas.
22a734a8c2931e9f78881881e58fd9c4.jpg
c5aec6925142dbe959cde1e7263ed8c9.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

 
Mooie ribben.
Heb je ze op het laatst nog afgelakt met bbq saus?
 
Ridevi71 zei:
Mooie ribben.
Heb je ze op het laatst nog afgelakt met bbq saus?
Ja, met smokey hickory bbq saus van santa Maria. Die vind ik toch lekker!

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

 
Mooie ribjes, jammer dat de smaak wat tegen viel. 

Zelf maar ik altijd Kansas-city-dry-rub voor spareribs. (Memphis Dust dry-rub is terrein aan het winnen.)
De recepten hiervan zijn eenvoudig te vinden op internet. Ook zet ik ze zelf royaal in de rub minimaal 24 uur.

Mischien iets voor de volgende keer.
 
Dikke ribben hoor. Lekker veel vlees. Lust ik wel.
Je hebt kans dat er nog een stuk vlies tussen het extra dikke stuk vlees zit. En dan komt er geen rub bij. Misschien volgende keer injecteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan