BasBQ
Beef en Steak

1e keer pulled pork

 
 

gerardvld

Tondelzoeker
Berichten
15
Gister was het eindelijk zo ver mijn eerste pulled pork!
Een mooi stuk procureur van 2,2 kg vrijdag ingesmeerd met mosterd en daarna de rub erover.
0fe57b1fcbacd2833720fcf85d84feba.jpg
.

24 uur in de koelkast gelaten en zondagmorgen om 08.30 uur was het dan zover. De eerste 4,5 uur lekker gerookt met cherry chunks en ieder uur bespoten met Jack Daniels en appelsap en appelazijn.
88ba4d14056b5e598f3e64c5cc1931a0.jpg


Na een uur of 3 zag hij er zo uit!
65d0dc15e1f33925f7e2141c89ea169b.jpg


Daarna nog 4,5 uur ingepakt in de folie en toen gaf de thermometer een 88 graden aan. Ik sprong natuurlijk gelijk op en prikte een paar keer met een thermometer in het vlees deze was boterzacht geworden!
2d916ec98b165a549623cda65228364f.jpg


Even laten rusten en de PP daarna uit elkaar getrokken en wat extra kruiden toegevoegd.
de732365bfcbd741803ab71b301ec26a.jpg
Voor een eerste run was ik super tevreden, en hij smaakte fantastisch!!

Aankomende weekend krijg ik aardig wat eters en maak ik 6 kg in 1 run, ben van plan de volgende keer te injecteren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er heerlijk uit! Gefeliciteerd met je knorrie!
 
Lekker hoor! Goed gedaan. Ik weet zeker dat je gasten hiervan gaan genieten. Veel plezier alvast met de volgende run!

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Ziet goed uit goede 1e run gefeliciteerd met je knorretje

Verstuurd vanaf mijn LG-K420 met Tapatalk

 
Nou daar lijkt mij niets mis mee.
 
Lekker hoor, gratz met knorrie!
 
Ziet er prima en lekker uit.
Gefeliciteerd met je sticker  <:p
Dat injecteren zou ik zeker doen de volgende keer je brengt dan extra vocht en smaak in. ;)
 
Lekker Hoor mooi dat het gelukt is en gefeliciteerd met je varkentje  :)
 
Dank je wel allen :)
Zaterdag komt mijn voetbalelftal (25 man) eten, vrijdag ga ik alvast 6 kg pulled pork maken, dit is 1 van de dingen die ik ga maken.
Moet ik nog ergens rekening mee houden als ik 2 stukken van ongeveer 3 kg tegelijk maak?
 
gerardvld zei:
Dank je wel allen :)
Zaterdag komt mijn voetbalelftal (25 man) eten, vrijdag ga ik alvast 6 kg pulled pork maken, dit is 1 van de dingen die ik ga maken.
Moet ik nog ergens rekening mee houden als ik 2 stukken van ongeveer 3 kg tegelijk maak?
Misschien dat 6kg niet genoeg is

Maar je hebt er nog andere dingen bij dus gaat goed komen. Indien mogelijk zou ik de pp een dag eerder maken. Anders kan het tot het laatste moment spannend blijven of het op tijd klaar is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Hahaha klopt is idd niet genoeg, ze krijgen 1 broodje pulled pork die ik vrijdag al maak, ik heb 3,8 kg ribeye die ik zaterdagochtend ga slowcooken zodat deze smiddags klaar is, verder heb ik nog zalm op de plank 3 hele grote moten, 3 kg gepelde gamba's en een S'morres Skillet toetje.

Planning is wel cruciaal want wil niet dat mensen lang moeten wachten op hun eten dus heb nu het volgende schema gemaakt.
vrijdag 6 kg pulled pork maken
zaterdag 08.00 uur ribeye slowcooken.
zaterdag 16.00 uur rookplanken met zalm 30 min 120 graden, daarna garnalen in de wok op hoog vuur, pulled pork (opwarmen) uitserveren, ribeye van kleurtje voorzien en plakken snijden, toetje maken.

 
Mooie eerste run en gefeliciteerd met je Knor.
 
Planning ziet er goed uit. Daar zullen je gasten van smullen. Krijg honger van het lezen..... is er nog een plekje vrij ???

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Bart1978 zei:
Planning ziet er goed uit. Daar zullen je gasten van smullen. Krijg honger van het lezen..... is er nog een plekje vrij ???

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Thanx, ik zal wat foto?s van de gerechten plaatsen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Iemand een idee met welke tijd ik ongeveer rekening moet houden voor de ribeye (3,8 kg) wil hem medium opdienen, of is deze goed warm te houden in een koelbox met dekens?
 
Mooie pulled pork voor de eerste keer, <:p gefeliciteerd met je Knor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan