BasBQ
Beef en Steak

Nieuw rooster voor de Weber Master Touch 57

 

Pitboy Piet

Vuurmaker
Berichten
71
Hallo allemaal. Ik ben me aan het ori?nteren voor een nieuw rooster. Nu lijkt gietijzer mij een mooie voor op het verlanglijstje bij Sinterklaas (ja, je moet er vroeg bij zijn dit jaar )

Tips, ervaringen en waar te koop zijn van harte welkom.
 
Bedoel je dan de Sear Grate voor het GBS systeem?
GBS-Cast-Iron-Sear-Grate-5.jpg


Daar hoor ik alleen maar goede verhalen over. Heb ik zelf helaas niet.
 
SandyMan zei:
Bedoel je dan de Sear Grate voor het GBS systeem?
GBS-Cast-Iron-Sear-Grate-5.jpg


Daar hoor ik alleen maar goede verhalen over. Heb ik zelf helaas niet.

Ik gebruik het GBS systeem niet. Is er een volledig gietijzeren rooster beschikbaar of alleen in mijn dromen?
 
Sander +1, ook kan je kijken naar een rooster van napoleon barbecue's, ook erg handig dat het openklapbaar is maar gusroste heeft ook zo'n toestanden.
 
Ik heb even gekeken en dit is precies wat ik zoek! Er is een 57cm variant beschikbaar. Hopelijk heeft Sint een dikke portemonnee bij zich

Moet je dit soort roosters eerst ?seasonen??
 
Pitboy Piet zei:
Ik heb even gekeken en dit is precies wat ik zoek! Er is een 57cm variant beschikbaar. Hopelijk heeft Sint een dikke portemonnee bij zich

Moet je dit soort roosters eerst ?seasonen??

Ja dat doe je eigenlijk zo'n beetje elke keer... door de hitte brand je die seasoning er namelijk ook elke keer weer van af. Gewoon lekker vet houden en na gebruik met vet insmeren. Ik doe dat met zonnebloem olie maar kan ook met crisco. Let ook even op de vrij hoge verzendkosten voor Sint. Ik heb roostertjes voor mijn wga. Ook zalig!
 
Sander72 zei:
Pitboy Piet zei:
Ik heb even gekeken en dit is precies wat ik zoek! Er is een 57cm variant beschikbaar. Hopelijk heeft Sint een dikke portemonnee bij zich

Moet je dit soort roosters eerst ?seasonen??

Ja dat doe je eigenlijk zo'n beetje elke keer... door de hitte brand je die seasoning er namelijk ook elke keer weer van af. Gewoon lekker vet houden en na gebruik met vet insmeren. Ik doe dat met zonnebloem olie maar kan ook met crisco. Let ook even op de vrij hoge verzendkosten voor Sint. Ik heb roostertjes voor mijn wga. Ook zalig!

Idem dito, veel gebruiken en lekker vet houden werkt prima op ons WGA-tje. ;)

 
Terug
Bovenaan Onderaan