BasBQ
Beef en Steak

Wat is Steven & Me?

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.854
Steven & Me is de maandelijkse barbecue-uitdaging van het BBQ Genootschap en gebaseerd op de barbecueboeken van Steven Raichlen.

Leo kwam met de vraag of er geen maandelijkse receptenwedstrijd kon worden gehouden en na wat brainstormen tussen de forumleiding en het forum sparring team is dit eruit gekomen.

De regels zijn als volgt:

  • Om mee te doen meld je je aan in de aanmeldingsdraad.
  • Je plek op de lijst bepaald wanneer je aan de beurt bent om een recept te kiezen.
  • Het recept moet komen uit ??n van Steven Raichlen's barbecueboeken.
  • Als het jouw beurt is open je op de eerste van de maand een draadje met het door jouw gekozen recept in het Nederlands. Vermeld ook bij het recept uit welk boek je het hebt gehaald. Plaats geen foto's, zo moet iedereen nadenken over zijn presentatie.
  • Probeer een recept te kiezen met ingredi?nten die voor iedereen makkelijk te vinden zijn.
  • Gedurende de maand kan in het draadje met het recept gediscussieerd worden over het recept, maar je mag geen resultaten posten.
  • Het laatste weekend van de maand opent het beheer een draadje waar je je eindresultaat in kunt posten, graag met je bevindingen en zeker met foto's.
  • Inhalen van recepten om de Steven-badge te verdienen mag. Gewoon een recept uit de lijst kiezen, maken, de resultaten posten bij het recept en de teller bijwerken

Er zijn ook een badges te verdienen; een bronzen, zilveren en gouden Steven bij respectievelijk 10, 25 en 50 gemaakte (en geposte)uitdagingen!

Om het toegankelijk te houden vragen we je om recepten te kiezen met ingredi?nten die iedereen makkelijk kan vinden. Wil je toch iets exotisch dan verwachten we dat jij ervoor zorgt dat iedereen die ingredi?nten tot zijn beschikking heeft.



 
Duidelijk!
 
Leuk!
 
o, is dit nu leuk en duidelijk  :)
 
Lijkt me leuk om te doen.
 
noskos zei:
Er valt ook een badge te verdienen hier maar we zijn nog niet helemaal uit over hoe we dat gaan aanpakken.

Is hier al eens een ei over gelegd Dennis?
 
Ja en nee :D

Ja we hebben een idee maar dat wordt op termijn lastig bij te houden, of eigenlijk nu al :D

We willen mensen die 80% van de gerechten hebben gemaakt een badge geven, die 80% geldt vanaf het moment dat je je opgeeft en gaat pas na een jaar in. Zie je waar het lastig wordt ;)
 
Fun!
 
Tjsa ,dat wordt inderdaad wel lastig om bij te houden. Is een bronzen badge na 5 keer, een zilveren na 10 en een gouden alleen voor echte veel makers geen idee? Mag iedereen gewoon zelf bijhouden en jullie PMem als je vindt dat je er recht op hebt.
 
Dat is ook een optie, maar dan zou ik de lat hoger willen leggen, en het op 10x, 20 x en 50x of iets dergelijks. dan zit je voor de eerste twee jaar nog steeds op een hoog deelname percentage.
 
Een absoluut aantal heeft wel voordelen boven een percentage denk ik... Allereerst is het makkelijker bijhouden, je hoeft enkel te tellen ipv te rekenen hoeveel er al geweest zijn. Daarnaast is het voor iemand die net begint en in het begin niet veel BBQ'ed bij een percentage bijna niet meer te doen om die achterstand dan nog in te halen... Als je het eerste jaar maar 3x meegedaan hebt, dan mag je in de volgende jaren zo'n beetje elke maand aan de bak om nog op een percentage van 80% uit te komen. Dat stimuleert dan ook niet.
 
Had je maar mee moeten doen ;)
 
En dan zoiets als badges?!?

stevenbadges.png
 
noskos zei:
En dan zoiets als badges?!?

stevenbadges.png

Misschien voor de mensen die niet zoveel tijd hebben een bronzen Steve, minimaal 30%, voor 50% een zilveren Steve en de echte die-hards een gouden Steve, dus >80%. Is dat een idee?
 
Maar dan moeten we iedere keer de statistieken bijhouden.

Dus denk dat het iets wordt van 10 keer = brons, 25 keer is zilver en voor de echte vrienden van Steve een gouden na 50 keer ;).
 
Maar dan blijft het feit dat we acties elke maand moeten bij gaan zitten houden wie er wel en niet iets heeft gemaakt, tijd die we aan noest barbecue?n kunnen spanderen ;)
Met de vaste waarden van Nosmo hebben wij dat probleem niet :D
 
Ik zou de verantwoordelijkheid om de aantallen bij te houden verder ook gewoon bij de gebruiker zelf houden... Dus zodra iemand merkt dat hij er 10 heeft hij zelf een mailtje moet sturen om die badge te krijgen
 
En dan met lijstje indienen zodat wij het kunnen nalopen... Hmm zit ik net voor niets een spreadsheet te maken.
 
En dan inderdaad met een lijstje of verwijzingen erbij... Scheelt jullie een hoop werk.. Kan je altijd nog besluiten om het lijstje na te lopen of niet zeg maar
 
Terug
Bovenaan Onderaan