BasBQ
Beef en Steak

Wagyu burgers: zijn deze nog wel goed?

JWZ

Vuurmaker
Berichten
77
Ik heb 3 wagyu burgers besteld, ingevroren. Vandaag binnen gekregen, maar ik heb wat vraagtekens bij de kleur. Op de website zijn ze knalrood, in het echt bijna bruinig. Nu zijn burgers wel vaker wat donkerder dan op het plaatje, maar ik vroeg me af of dit wel klopt. Ik heb geen ervaring met wagyu burgers, misschien zijn die sowieso anders van kleur door het hoge vetpercentage.

Iemand die mij gerust kan stellen of waarschuwen nav onderstaande foto?s?


 
Waarschijnlijk zitten ze op de foto niet in het vacu?m, net vers gemaakt en maken ze gebruik van vleeslampen die het extra doet opkleuren.
De kleur komt wel iets terug na langzaam ontdooien en een paar minuten uit het vacu?m.
 
Zou even heel goed ruiken als je ze eruit hebt gehaald en ontdooit.
 
Het stinkt niet, heb ze eruit gehaald en ze zijn ontdooid.
 
Dan gewoon lekker van genieten
Vacu?m en diepvries (vocht met ontdooien) doet veel met de kleur
 
Nog een snelle reactie gehad vd leverancier:

?bedankt voor uw bericht. Zodra een product wordt gevacumeerd wordt alle zuurstof eruit gehaald, dit zorgt voor de grijs/bruine kleur. Zeker producten die gemalen worden, zoals burgers en worst hebben dit heel sterk. Verder maken wij ook geen gebruik van kleurstoffen. Op de foto ziet u het product zodra deze niet vacuum is. Het product is prima in orde en kunt u zonder problemen consumeren. We horen graag hoe deze gesmaakt heeft!?

Geen enkel probleem dus idd! Dank voor jullie hulp!
 
Gelukkig maar. Nu kun je met een gerust gevoel gaan genieten. We zien de foto?s tegemoet
 
wow, dat ziet er meer dan prima uit!
 
Hmm. Nu ik deze foto zie realiseer ik me dat het al veel te lang geleden Is dat we hamburgers hebben gemaakt.
Thnx voor de wake up call
 
Die hamburgers zien er super uit. Lekker dikke burgers.
Gelukkig dat je ze gewoon gemaakt hebt.

Ridevi71 zei:
Hmm. Nu ik deze foto zie realiseer ik me dat het al veel te lang geleden Is dat we hamburgers hebben gemaakt.
Thnx voor de wake up call

28 mei schijnt het internationale hamburger dag te zijn. Geen id of het waar is. Maar heb er nu al zin in
 
Bram zei:
28 mei schijnt het internationale hamburger dag te zijn. Geen id of het waar is. Maar heb er nu al zin in

Bedankt voor de tip, zet ik de 28e vast in de agenda  :D
 
Dat ziet er heerlijk uit! Ben benieuwd wat je ervan vond
 
Ze smaakten erg goed! Ze zijn een tikkeltje zouter dan wanneer ik ze zelf maak van gehakt, maar de smaak is erg goed. Ze hebben ook weinig nodig verder eigenlijk. Gewoon je rooster goed invetten en gaan met die banaan. 
 
Terug
Bovenaan Onderaan