BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork: Broodje Pulled Pork BBQ Baked Beans

 
 
 
 
 

Jet

Gemarineerd
Berichten
1.773
DSC_3730.JPG

Ingredienten (voor 2 personen)

200 gram Pulled Pork
2 Italiaanse Bollen
BBQ baked Beans (recept hieronder)
handvol geraspte kaas bijvoorbeeld geraspte Mozzarella

Lekker (Left over) recept

Hol de Italiaanse bollen uit en vul deze ieder met een laag PP en doe daar de Baked beans bovenop tot het broodje goed gevuld is, gratineren met de geraspte kaas en 20-30 min op de BBQ indirect bij een temp van 180-200 graden C. of totdat de kaas mooi goudbruin gekleurd is.
Heerlijk met Coleslaw

Recept voor de BBQ Baked Beans:

2 blikken (a 400 gr) Heinz witte bonen in tomatensaus
1 middelgroot blik (200 gr.) red kidney beans (Bonduelle) afgegoten of borlottibonen
2 pakjes (a 125 gr.) magere spekreepjes
1 beker Hak perzikblokjes op sap (400ml.) afgegoten en in stukjes gesneden.
2 a 3 el. Heinz Tomaten ketchup
1 a 2 el. Chilisaus (Chicken sauce, Pantai is erg lekker)
1 el. Worcestershire sauce
1 tl. Sambal oelek
Handvol geraspte Mozzarella (geen bol)
Eventueel op smaak brengen met een snufje zout.

doe de witte bonen in een ovenvaste schaal samen met de afgegoten kidneybonen.
Bak de spekreepjes in een koekenpan of skillet tot ze goudbruin zijn en nog mals
Doe de spekreepjes bij de bonen in de schaal (eventueel het bakvet weglaten)
Doe de fijngesneden perzik in de schaal, de tomatenketchup, chilisaus, worcestershire sauce, sambal oelek en schep alles goed door.
Verdeel nu een handje geraspte mozzarella erover.
Indirect op de BBQ, temperatuur maakt niet zoveel uit als het maar gaat pruttelen.
Als de kaas goed gesmolten is (ongeveer 20 min, ligt ook aan de temperatuur) roer je de kaas door de schotel.
Het geheel nog ongeveer 10 min laten pruttelen en klaar.
Eventueel op smaak brengen met een snufje zout.
De Chilisaus en sambal doet vermoeden dat dit een pittige Baked Beans schotel is, maar dat is hij zeker niet

DSC_3690.JPG


DSC_3699.JPG


DSC_3700.JPG


DSC_3704.JPG


DSC_3707.JPG


DSC_3709.JPG


DSC_3711.JPG


DSC_3715.JPG


DSC_3717.JPG


DSC_3719.JPG


DSC_3720.JPG


DSC_3724.JPG


DSC_3725.JPG
 
Ja, zeg, zo krijg je alles lekker ;)
 
=P~ =D> =P~ =D>
 
heerlijk voor een zaterdagmiddag  :)
 
Goed nou moet ik jullie toch even waarschuwen hoor. Deze Gebakken Bonen? Niet aan beginnen die zijn namelijk zeer verslavend en voor je het weet eet je ze bijna elke week..... Lekker Jet. Ga ze morgen weer maken met de klassieke weberburgers!  Nu al weer zin in!
 
weberburgers? vertel
 
ze gaan morgen hier uitgetest worden.
Zondag heb ik een sponsor bbq, ik ga uit van ca 80 hamburgers en ca 80 porties sate, dus wil jou hmburger en kans geven zondag. Anders ga ik voor de Spifs burgers :)
 
Ik kan zo onderhand een 2do boek ipv lijst maken met al die lekkere recepten die hier gepost worden.
 
Leo zei:
ze gaan morgen hier uitgetest worden.
Zondag heb ik een sponsor bbq, ik ga uit van ca 80 hamburgers en ca 80 porties sate, dus wil jou hmburger en kans geven zondag. Anders ga ik voor de Spifs burgers :)

ben benieuwd ...
 
ja ik ook. maar wil gewoon een hele goede hamburger presenteren, en over de spifs burger zijn we helemaal tevreden en heb ik hele goede reacties op
 
Tante Agnes zei:
Goed nou moet ik jullie toch even waarschuwen hoor. Deze Gebakken Bonen? Niet aan beginnen die zijn namelijk zeer verslavend en voor je het weet eet je ze bijna elke week..... Lekker Jet. Ga ze morgen weer maken met de klassieke weberburgers!  Nu al weer zin in!
Je goede advies in de wind geslagen... vandaag gemaakt en je hebt gelijk!
Hy2n7ST.jpg

Dit gaat (veel) vaker gemaakt worden....
 
Ceriel zei:
Tante Agnes zei:
Goed nou moet ik jullie toch even waarschuwen hoor. Deze Gebakken Bonen? Niet aan beginnen die zijn namelijk zeer verslavend en voor je het weet eet je ze bijna elke week..... Lekker Jet. Ga ze morgen weer maken met de klassieke weberburgers!  Nu al weer zin in!
Je goede advies in de wind geslagen... vandaag gemaakt en je hebt gelijk!

Dit gaat (veel) vaker gemaakt worden....

Ach gelukkig zijn er ergere verslavingen  ;)
 
En dan te bedenken dat wij vroeger thuis alles moesten eten, maar nadat ik een paar keer kokhalzend de (bruine) bonen wegwerkte of juist niet, was mijn moeder overtuigd dat ik echt geen (bruine) bonen lustte.
Maar deze BBQ baked beans zijn gewoonweg goddelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan