BasBQ
Beef en Steak

Big Green Egg Cookbook

 
 
 

Gerard777

Gemarineerd
Berichten
2.031
1001004009828703.jpg

Titel: Big Green Egg Cookbook - Celebrating the world's best smoker & grill
Auteur: Ed Fisher
ISBN: ISBN13 9780740791451 ISBN10 0740791451
Taal: Engels
Aantal blz: 320
Waar te koop: bol.com amazon.com, Book Depository
Prijs in ?: bol ?46,99 amazon.com vanaf ? 21,89 (ex verzenden)
Bespreking: Een prachtig boek met meer dan 160 recepten en 100 schitterende fullcolour foto's ter grote van een volledige pagina. Echt een lust voor het oog. Wie overigens regelmatig BGE brochures of de Lifestyle BGE leest zal een aantal foto's herkennen. Het boek bevat een heleboel uitdagende recepten.

Het boek is als volgt ingedeeld:
- appetizers
- Beef&lamb
- pork
- poultry
- seafood
- vegetarian
- side dishes
- sauces & rubs
- baked goods
- breakfasts
- desserts
- Egghead recipes (zalmplankje, brisket, spatchcock chicken)
- Chefs & pitmasters (recepten van oa steve raichlen, ray lampre)
- metric conversions & equivalents (omrekenen van us maateenheden naar eu maateenheden)

Het boek bevat een heleboel recepten die je bekend voorkomen, waardoor je bijna gaat denken dat ze ooit uit dit boek gehaald zijn, op internet terecht gekomen en inmiddels zeer bekend. Andersom kan natuurlijk nog ;) De benodigdheden zijn duidelijk omschreven en de maten zijn US. Elk recept omvat een zeer duidelijke omschrijving hoe je het moet aanpakken. Het is in het engelandisch is geschreven, dus soms moet je misschien een bepaalde term even opzoeken (afhankelijk van je engels). Het boek geeft ook bij elk recept aan welke accessoires je nodig hebt. Voor BGE eigenaren is dit boek een must have en zelfs als je geen BGE hebt is het een schitterend boek met leuke recepten wat je heel vaak gaat gebruiken.
 
interressant boek, is wel iets voor in mijn boekenkast
 
Ik dacht dat er ook een NL versie was van dit boek.
 
Ik citeer bbq paleis: "Let op: Dit kookboek bestaat alleen in het Engels!"
 
Is een mooi boek, niet heel spectaculair, maar wel bruikbaar.

Ik heb het recept met coquiles gemaakt, die was erg lekker
 
Ik heb al een hele tijd de nederlandse versie:

http://www.bol.com/nl/p/the-big-green-egg-book/9200000014964319/

Voor mij nog iets te moeilijk omdat mijn kookkunsten momenteel nog niet veel verder gaan dan de BBQ op zich.
De ingredi?nten lijst is ook altijd behoorlijk.
Volgens mij wel een goed boek voor ervaren BBQ-ers.  Ik zal deze maar eerst nog wat laten rijpen op mijn boekenplank en boven halen als ik er klaar voor ben.

PS: De nederlandse versie is geen vertaling maar bevat andere recepten.
 
Ik vind die foto's van de gerechten op die ongebruikte Eggs erin zo grappig. Net of ze het gaar toveren allemaal, maar goed, da's natuurlijk voor de plaatjes.
Verder vind ik het ook een aardig boek, al moet ik eerlijk bekennen dat ik er nog niet veel uit heb klaargemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan