BasBQ
Beef en Steak

Bijvullen brandstof snake / minion methode

 

Snellius85

Vuurmaker
Berichten
61
Hallo allemaal,

Ik heb aardig wat topics gevonden maar net niet helemaal mijn antwoord wat ik zoek. Ik bezit zelf een weber 47cm en zit dus met het probleem dat de snake methode niet helemaal optimaal is door de beperkte ruimte die er is... maar het is denk ik wel mogelijk.

Ik ga dit weekend hopelijk het eerste knorretje verdienen omdat de eerste pp op het programma staat. Ik heb ecobrasa briketten besteld en vroeg me af wat nou wijsheid is welke methode te gebruiken. Bij beide methodes zou ik brandstof moeten bijvullen... de vraag is, hoe doen jullie dat? wachten jullie tot de temp zakt en steken jullie dan weer 10 a 15 briketten aan en leg je die weer op wat verse koude?

Ik kan me ook voorstellen bij de snake methode dat je een soort omgekeerde snake maakt als hij bijna op is...dat je weer koude er aan vast koppeld zodat hij weer de andere kant op brand, iemand wel eens gedaan?

Alvast bedankt!
 
Ik maak gebruik van de splitgrill met de Minion methode en als brandstof gebruik ik ook EcoBrasa briketten.
Als ik toch het deksel moet lichten na ? 6? a 7 uur  om in te smeren of in te pakken schut ik de as even weg en vul ik bij voor de resterende tijd van de sessie.
Omdat ik op mijn OTG 47 cm te weinig ruimte heb voor een behoorlijke snake doe ik het op deze manier. 

P7AXcB9m.jpg
 
Hoi hans,

Bedankt voor je antwoord. Jou reactie had ik in een ander topic al gevonden :D. Het gaat inderdaad om het bijvullen, hoe vul je dan? Alleen maar koude briketten erop? Of leg je er ook nog hete bij?

Ik heb al een sessie van 6 uur gedaan waar hij op 110 zat, dus dat lukt me wel... wil alleen dat het bijvullen slaagd voor de pp  :)
 
Snellius85 zei:
Hoi hans,

Bedankt voor je antwoord. Jou reactie had ik in een ander topic al gevonden :D. Het gaat inderdaad om het bijvullen, hoe vul je dan? Alleen maar koude briketten erop? Of leg je er ook nog hete bij?

Ik heb al een sessie van 6 uur gedaan waar hij op 110 zat, dus dat lukt me wel... wil alleen dat het bijvullen slaagd voor de pp  :)

Even wat as er uitschudden en bijvullen met koude briketten.
Succes van 't weekend.

 
Terug
Bovenaan Onderaan