BasBQ
Beef en Steak

Weber buitenkant beschadigd, kan dit kwaad?

 
 

Beun

Gerijpt
Berichten
2.598
De titel zegt het al. Ik heb vandaag deze Weber 57 voor een prikkie (?30,-) kunnen kopen. Door alle blijheid heb ik eigenlijk geen inspectie gedaan en ben thuis aan het schoonmaken geslagen. Toen ik bezig was zag ik de onderstaande schade, kan dit kwaad?

6eyu5a1.jpg
 
Had ik ook en ik heb een nieuwe ketel gekregen van Weber onder garantie (BBQ is 4 jaar oud)

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
denman1710 zei:
Had ik ook en ik heb een nieuwe ketel gekregen van Weber onder garantie (BBQ is 4 jaar oud)

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Ik heb geen bon en totaal geen idee hoe oud deze Weber is... Heb jij toen via email contact gehad?
 
Ja, maar bon en serienummer (staat op handgreep koepel wel nodig).

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
Voor dat geld lekker van genieten.
Uiteraard wel proberen roest te verminderen, vermijden.
Des te langer kan je er van profiteren
 
Het maakt niet veel uit, zeker niet als je maar 30? betaald hebt.

Mocht je je eraan storen kan je altijd een reserve bestellen bij Weber.
 
niet mee in zitten, hij zal zijn werk even goed doen. En voor die prijs kan je toch niet missen.
 
Heb ik ook gehad aan de kant waar mijn kolen altijd liggen. Vervangende van Weber gekregen en nu heb ik het weer. Het zal mijn tijd wel uitdienen
 
noskos zei:
Heb ik ook gehad aan de kant waar mijn kolen altijd liggen. Vervangende van Weber gekregen en nu heb ik het weer. Het zal mijn tijd wel uitdienen
Ik vind het altijd al vreemd dat mensen de kolen tegen de ketel aan liggen.
Toch niet helemaal een onzin gedachte van mij, blijkbaar.
 
Hoezo vreemd? Als ik indirect barbecue dan leg ik de kolen aan 1 kant en dan liggen ze tegen de buitenkant.

Het is een barbecue, een gebruiksvoorwerp dat al 13 jaar trouwe dienst doet. Dan mogen er best wat barstjes in komen. Ga niet heel veel moeite doen om mijn kolen van de zijkant weg te houden hoor.
 
Gewoon je Q droog opslaan dan kun je er nog jaren plezier van hebben. Vocht is funest (ook voor onbeschadigde barbecues).
 
Die van mij staat alweer een jaar of 3 zo buiten zonder hoes. Je hebt 3 tientjes betaald voor die ketel, maak je niet druk om die barstjes

En Piet een Weber kan gewoon zonder hoes buitenstaan onbeschadigd en dan gebeurt er niet mee.
 
hier staat hij als 7 jaar in weer en wind, enkel het blad van de performer begint wat schade te ondervinden. De ketel zelf en en deksel zijn nog zoals ze "nieuw" waren, wel al een hoop krassen erin maar nog nergens roest of iets wat ervoor zorgt dat de barbecue minder lang zou mee gaan.
 
Zo lang je er niet doorheen kunt kijken is er niets aan de hand.. als je hetvlelijk vind: schuren en van die lak voor de auto er op smeren (altijd lastig als je een naam van iets kwijt bent)
En anders nagellak..



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan