BasBQ
Beef en Steak

Very Slow Pulled Pork

Zaanhoeve

Vuurmaker
Berichten
51
Na mijn bericht over de nieuwe smoker, dit weekend gelijk een belofte inlossen.
Wel hoop ik dat  mijn probleem blijvend is opgelost. Net met foto maken was het probleem weg. Ik had alleen 4G verbinding aanstaan. Morgen maar eens testen of dat het is.

De belofte is om voor 35 hongerige bouwvakkers pulled pork te maken. niet als lunch maar als extratje.  Ik heb net dus 2 stukken procureur besteld van ieder 2 kg. Het zag er weer allemaal zo lekker uit dat ik ook maar een stuk buikspek heb besteld.

Het very slow slaat op dat ik nu besleld heb en het maandag gereed moet zijn.

hier alvast fotos van de Yod(a)er
 
Hallo Henk,

De link moet nu werken.

Vandaag het buikspek in de pekel en zaterdag roken. recept van kampvuurkok.nl
pekel bestaat uit
2,5 liter water
5 laurier bladeren,
200 gram zout,
5 gram kruidnagel heel
2 gram tijm
2 gram gemalen folie

geheel even aan de kook brengen 15 minuten laten pruttelen en daarna laten afkoelen. Als het is afgekoeld spek er in voor 8 uurtjes. vanavond er uithalen en nachtje laten rusten ik de koelkast.

Morgen de twee procureurs injecteren en zondag roken.
 
Hallo Stijn,

Het is 4 kg is als extra en geen complete  maaltijd. Ik ben uit gegaan van 75 gram pp en dan nog augurk.
Als tussendoortje zal ook niet iedereen 2 broodjes willen. Bij 75 gram haal je 50 broodjes.
Ik zal maandag aanvullen hoe ik uit kwam met 75gr/broodje.

Spek is goed gelukt en smaakt erg lekker zie fotos
 
ben ook benieuwd want van de 4kg voor bereiden gaat ook nog wat af, dus de 50 broodjes ga je niet halen :)
 
Was even druk met de feestdagen.

Totaal 45 bolletjes belegd zodat het bolletje geheel bedekt was met vlees, 4 plakjes augurk erbij. Op de foto zie je wat er toch nog over was.

Voor beleg op dit moment lekker bezig met opbakken van gerookt buikspek. In de ochtend 3 dorade halen voor de bij de maaltijd salade, Carbid schieten en vuur ton. Fijne jaar wisseling uit Zuid Oost Drenthe en gezond 2020.
 
Terug
Bovenaan Onderaan