BasBQ
Beef en Steak

ervaringen met Black Ranch Argentina houtskool

 
 
 
 

BensBQ

Gemarineerd
Berichten
1.775
Hoi,

sinds 2 maandjes heb ik een kamado (GrillGuru) en kocht daarbij een zak houtskool van Big Green Egg omdat in alleen Weber briketten in huis had en natuurlijk wilde ik mijn nieuwe speeltje gelijk proberen :)
Nu is de zak bijna leeg en zag Black Ranch Argentina bij een tuincentrum waar ik toevallig was en nam een zakje van 15 kilo mee.
Op het forum lees ik verschillende ervaringen met deze houtskool soort en vroeg ik mij af: terug brengen of lekker gebruiken voor korte sessies en low&slow sessies.

groet Ben.
 
Gewoon gebruiken.
Vind je het nix dan is het je laatste zak geweest van deze soort.
De een zweert bij BR en een ander vind het helemaal niets. Ik ben er ondertussen achter dat het heel persoonlijk is.
Na wat experimenteren ben ik blijven hangen bij BR Kuba voor lange en korte sessies.
(Ben gewoon te lui om m iedere keer leeg te scheppen om van houtskool te wisselen  B-))
 
knoeier66 zei:
Gewoon gebruiken.
Vind je het nix dan is het je laatste zak geweest van deze soort.
De een zweert bij BR en een ander vind het helemaal niets. Ik ben er ondertussen achter dat het heel persoonlijk is.
Na wat experimenteren ben ik blijven hangen bij BR Kuba voor lange en korte sessies.
(Ben gewoon te lui om m iedere keer leeg te scheppen om van houtskool te wisselen  B-))
+1
 
Ik gebruik ook die black ranch voor mijn ei.
Voor lange sessies vind ik het top.
Voor een snelle bereiding gebruik ik dammers.
Voor low en slow is het beter om je ei voor te bereiden.
As verwijderen en
Grote stukken onderin leggen, kleinere daarbovenop. Beter voor de luchtdoorstroming en warmte is beter te regelen op deze manier.
Ik heb appartement bakken voor deze 2 soorten houtskool.
Zo kan ik zelf de stukken uitzoeken en zo stort ik ook niet het gruis uit de zak mee de q in.

Ieder doet het op zijn manier, toch?

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk

 
outwell zei:
Ik gebruik ook die black ranch voor mijn ei.
Voor lange sessies vind ik het top.
Voor een snelle bereiding gebruik ik dammers.
Voor low en slow is het beter om je ei voor te bereiden.
As verwijderen en
Grote stukken onderin leggen, kleinere daarbovenop. Beter voor de luchtdoorstroming en warmte is beter te regelen op deze manier.
Ik heb appartement bakken voor deze 2 soorten houtskool.
Zo kan ik zelf de stukken uitzoeken en zo stort ik ook niet het gruis uit de zak mee de q in.

Ieder doet het op zijn manier, toch?

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk

dank je voor het delen van je ervaring :)
 
Wij thuis zijn van die mensen die BR Argentina persoonlijk dus helemaal niks vinden.
Stinkt na aansteken veel te lang naar teer, en die smaak gaat ook in je eten zitten als je niet oppast.
Niet iedereen schijnt het te proeven, is net zoals Korianderblad denk ik de 1 vindt het geweldig smaken en de ander vindt het naar zeepsop smaken.
Ik zweer bij Fire Up (gele zakken, voorheen heette het PEKO) of Dammers.
 
knoeier66 zei:
Gewoon gebruiken.
Vind je het nix dan is het je laatste zak geweest van deze soort.
De een zweert bij BR en een ander vind het helemaal niets. Ik ben er ondertussen achter dat het heel persoonlijk is.
Na wat experimenteren ben ik blijven hangen bij BR Kuba voor lange en korte sessies.
(Ben gewoon te lui om m iedere keer leeg te scheppen om van houtskool te wisselen  B-))
+1


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ewald zei:
Wij thuis zijn van die mensen die BR Argentina persoonlijk dus helemaal niks vinden.
Stinkt na aansteken veel te lang naar teer, en die smaak gaat ook in je eten zitten als je niet oppast.
Niet iedereen schijnt het te proeven, is net zoals Korianderblad denk ik de 1 vindt het geweldig smaken en de ander vindt het naar zeepsop smaken.
Ik zweer bij Fire Up (gele zakken, voorheen heette het PEKO) of Dammers.

dank je!
 
Terug
Bovenaan Onderaan