BasBQ
Beef en Steak

Picanha voor 2 personen

 

cosmos

Tondelzoeker
Berichten
9
Ola,
Ik zou graag een Picanha op de BGE maken, maar een stuk van 1,5kg is een beetje too much voor 2 personen :). Nu snap ik dat eea nog wat krimpt, maar wat is qua gewicht een iets haalbaarder aantal? Het idee is dat je er plakjes van moet snijden toch?
 
Je kunt er ook een stuk vanaf snijden en invriezen, Of er steaks van snijden. Het hangt er echt vanaf hoe grote eter je bent, Picanha gaat hier altijd goed op..
Bij de Jumbo foodmarket kun je trouwens ook kleinere picanha's kopen.
 
KaYDee zei:
Je kunt er ook een stuk vanaf snijden en invriezen, Of er steaks van snijden. Het hangt er echt vanaf hoe grote eter je bent, Picanha gaat hier altijd goed op..
Bij de Jumbo foodmarket kun je trouwens ook kleinere picanha's kopen.

+1
 
Net gemaakt, echt heerlijk! Heb uiteindelijk bij de slager een stuk gehaald ;-).
Vond het affakkelen nog lastig uit te kienen dus had iets warmer gekund (en ik denk daarmee de vetrand ook iets minder ?taai?), maar zeker voor herhaling vatbaar.
Dank allen!
 
cosmos zei:
Net gemaakt, echt heerlijk! Heb uiteindelijk bij de slager een stuk gehaald ;-).
Vond het affakkelen nog lastig uit te kienen dus had iets warmer gekund (en ik denk daarmee de vetrand ook iets minder ?taai?), maar zeker voor herhaling vatbaar.
Dank allen!

Ik snijd de vetkap altijd terug tot ongeveer 5 mm en daarna snijd ik hem kruislings in. Dan krijg je een lekkere knapperige vetkap!
 
Terug
Bovenaan Onderaan