BasBQ
Beef en Steak

Fotowedstrijd januari 2019 ?Creatief met...?

 
 
 
 
 

Ceriel

BBQ Junkie
Berichten
7.242
Het onderwerp voor de eerste fotowedstrijd van het nieuwe jaar is gekozen door de laatste winnaar van 2018, Marcus:


"Creatief met ..."


Kies een ingredi?nt waar het gerecht om draait en presenteer het op een creatieve manier, anders dan anders.
Dus vlees, vis of groen. Voor-, hoofd- of nagerecht. Alles mag, als het maar niet gewoon op een bord ligt.

Groet, Marcus


Regels:
- Wedstrijd loopt tot en met 31-01-2019 middernacht
- De foto moet deze maand door jezelf zijn gemaakt en het gerecht moet van de barbecue komen.
- Foto mag niet worden bewerkt  met filters (zoals die er zijn voor o.a. voor iPhone, Android, Lightroom en andere fotoprogramma's), echter corrigeren van witbalans, contrast en uitsnede is wel toegestaan.
- Je laat in een apart draadje zien hoe je het gerecht hebt gemaakt. En plaatst een link naar dat draadje bij je foto.
- Winnaar wordt bepaald door een Poll.
- E?n foto per deelnemer.
- De foto van de winnaar komt in de Hall of Flame.

De te winnen prijs is ook deze maand een waardebon van Vuur en Rook, beschikbaar gesteld door vuurenrook.nl! en natuurlijk de camera-sticker en eeuwige roem in de hall of Flame!

Heel veel succes!


 
Kurk!
 
Kurk met grillmarks?? Nou maak je me heel erg nieuwsgierig. Wel eerst uit de fles halen h?  ;)
 
Leuk idee met veel vrijheid qua creatie. Zondag maar eens kijken of we iets creatiefs kunnen maken.
 
Oke dus het gaat niet om het gerecht maar de manier hoe je je gerecht presenteer :-? maar moet het gerecht ook iets met de manier hoe je het presenteer te maken hebben.......................ik bedoel,

-Nemo halen we uit de vissenkom en daar presenteer je een visgerecht in.
-Tweety halen we uit de vogelkooi en daar presenteer je een kipgerecht in.
-Brutus zijn voerbak gebruik je om hotdogs in te presenteren.
-de hakbijl uit de schuur gebruik je om een houthakkers steak op te presenteren.
-de bladerhark uit de tuin gebruik je om iets met groenvoer te presenteren.


 
Jet zei:
Oke dus het gaat niet om het gerecht

Dat is misschien iets te kort door de bocht. Ik kan me voorstellen dat de jury iets vindt van een grijsgebakken biefstuk, ondanks de presentatie.  :-O
Maar inderdaad, leg een link tussen een ingredi?nt en de presentatie of laat bijvoorbeeld het gerecht een bijzonder onderdeel zijn van een constructie. Varkenswangen in een kinnebak, een satehtoren of gebakken banaan op een bananenblad.
 
Natuurlijk moet het gerecht er ook goed uitzien ;) maar ik bedoel eigenlijk dat de nadruk meer ligt op de creatieve presentatie dan op het gerecht zelf. Nou de creativiteit begint hier al goed opgang te komen :D
 
Snap ik, maar kon het niet laten  ;)

Hier ook alleen heb ik nou de eerste idee?n al weggegeven... :-/
De kinnebak gaat terug de kast in
 
Ik heb ook al 1 idee laten gaan..........ik denk dat mijn vader het echt niet leuk gaat vinden dat ik zijn exclusieve stoomlocomotief met wagonnetjes ga gebruiken om een paar kleine gerechtjes in te serveren :-S maar gelukkig heb ik toegang tot het tweede magazijn van Intertoys dus daar zal ik best wel iets kunnen vinden :D
 
Jet zei:
Ik heb ook al 1 idee laten gaan..........ik denk dat mijn vader het echt niet leuk gaat vinden dat ik zijn exclusieve stoomlocomotief met wagonnetjes ga gebruiken om een paar kleine gerechtjes in te serveren :-S maar gelukkig heb ik toegang tot het tweede magazijn van Intertoys dus daar zal ik best wel iets kunnen vinden :D
Doe mij dan zo'n plastic kiepwagen, kan best veel voedsel in.
 
Whehe we zijn nog niet begonnen of het loopt al uit de hand :D. Maar goed idee, ik ga er eens over denken!
 
Mijn foto voor de wedstrijd is deze geworden van het fantastisch lekkere Zuid Afrikaanse Bunny chow

oOIwlFM.jpg


hier de link naar het bereiden: http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=20529.0
 
Je hebt in 2014 al eens met pig candy gewonnen Richard, toen op een stokje. Dat ze nu in een glaasje zitten is denk ik niet creatief genoeg voor de fotowedstrijd van deze keer
 
noskos zei:
Je hebt in 2014 al eens met pig candy gewonnen Richard, toen op een stokje. Dat ze nu in een glaasje zitten is denk ik niet creatief genoeg voor de fotowedstrijd van deze keer
Der staat nergens in de regels dat dat je niet een zelfde soort gerecht mag maken.... Maar goed diskwalificeer me maar weer. Net als toen met de bijgerechten foto wedstrijd.....    Ook zo sportief toen. Telkens de  regels on the fly aanpassen.

ps: de waardebon van de laatste keer dat ik nog eens heb gewonnen ook nooit gezien.

Verstuurd vanaf mijn S30mini met Tapatalk

 
Voor mij was het toch onbekend tot nu die candy bacon.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

 
noskos zei:
Je hebt in 2014 al eens met pig candy gewonnen Richard, toen op een stokje. Dat ze nu in een glaasje zitten is denk ik niet creatief genoeg voor de fotowedstrijd van deze keer
Hoezo op voorhand een foto al bestempelen als niet creatief? Dat is toch aan de leden die stemmen, dan blijkt vanzelf of het een creatieve foto is of niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan