BasBQ
Beef en Steak

Rotisserie voor weber 57 ketel.

 
 
 
 
 

Bram

Gerijpt
Berichten
4.966
Beste genoten,

Ik ben al een tijdje aan het speuren naar een rotisserie voor op m'n weber ketel. Ik kwam hier op het forum niet veel tegen mbt aanschaf adviezen. Er zijn diverse sets tekoop welke een stuk minder duur zijn dan de weber. Maar is goedkoop niet uiteindelijk duurkoop?

De weber variant is van zwart emaille, zo als we van de weber ketels gewent zijn. Het spitje en de klemmen zijn RVS. De motor zal wel goed zitten denk ik. Ook zal de ring waarschijnlijk perfect op de ketel passen. Ook niet onbelangrijk.

De modellen van de minder dure varianten lees ik verschillende dingen op de sites. Dan wel RVS spit. Op andere site weer geen RVS. Op de foto's lijken ze allemaal precies het zelfde. Ook lees ik over de ring niet gek veel. Lijkt vaak aan een kant gepopnageld. En over de coating lees ik weer niks. De pasvorm, sluiten ze goed aan. En zijn ze stabiel?

Ik ben dus benieuwd of er hier op het forum mensen ervaringen hebben met deze spitjes. Zowel de weber grillspit of de andere modellen. En of de weber z'n hogere kosten rechtvaardigt door een groot kwaliteits verschil.

Alvast bedank voor jullie input
Bram.
 
Zelf zou ik een pizza ring kopen en daar twee sleuven in zagen om een rottiserie in te hangen. Zo heb je twee apparaten in een.
 
Ik heb zelf het weber spit en ben er super blij mee. Idd een deglijk ding en mijn motor was een keer stuk gegaan, dan heb je met de Weber variant wel direct binnen een week een nieuwe.

Dozen zijn vrij groot dus wellicht kan je momenteel bij een tuincentrum nog een mooie deal scoren. Bij hun is het bbq seizoen immers wel voorbij  ;)
 
Frits zei:
Zelf zou ik een pizza ring kopen en daar twee sleuven in zagen om een rottiserie in te hangen. Zo heb je twee apparaten in een.


Ik ben niet bekend met het gebruik van een rotisserie ring maar lees dat je toch gedurende ? 1? uur een redelijk constante temperatuur moet kunnen realiseren. (dus deksel gesloten denk ik?)
Werkt dat dan ook met zo'n grote sleuf aan de voorkant als je pizza ring gebruikt?
 
Perfect sluiten doet het spit niet. Maar daar heb je verder geen last van want je bereiding is toch op hoge temperatuur.
 
noskos zei:
Perfect sluiten doet het spit niet. Maar daar heb je verder geen last van want je bereiding is toch op hoge temperatuur.

Bedankt voor de feedback.
Ik bedoelde meer hoe de ring op de ketel staat. Rook en hete lucht zal natuurlijk ontsnappen langs de openingen van het spitje.
Heb jij jou weber spit nog? Had eea op je blog gelezen over het spit. Maar is al van een tijdje terug. Ben een beetje benieuwd naar de ervaringen op langere termijn.

Het lijkt me wel heel gaaf om met een rotisserie aan de gang te gaan. Kom best wat leuke gerechten tegen op het forum
 
Ik heb een Chinees import spit compleet met ring voor 57 en motortje met eurostekker. Prima ding. Gewoon in de schuur bewaren.
 
Ook hier een alternatief voor de Weber Rotisserie genomen.  (Bol)
En al meer als een jaar in gebruik.
Werkt perfect geen enkel probleem mee.
Al menig kippetje en rollade mee gegrild  :D
 
Nice Sander.
Dat wil ik ook :) het spitje staat goed zo op de Webert. Ik zet Mn spulletjes toch altijd binnen na gebruik. Heb afgelopen weekend de garage een beetje opgeruimd. Zo dat het ?BBQ magazijn? weer bereikbaar is. Maar denk wel dat er ruimte gemaakt moet worden voor het spitje :)

3dcf6ac8e05f83827baed0a0463b4b21.jpg

 
Zo te zien kan je nog makkelijk de hoogte in Bram!  ;)
 
Sander72 zei:
Zo te zien kan je nog makkelijk de hoogte in Bram!  ;)

Klopt, er is al een plank gereserveerd
 
Als je handig bent kun je ook een ring van een oliedrum zagen.

Sleuf aan de voorkant voor pizza en twee sleuven aan de bovenkant voor een rottiserie.

Als je de sleuf bewaard kan je daar een soort van deurtje van maken zodat je het kan afsluiten als je de rotisserie gaat gebruiken.

Je zou zelfs nog een tweede roster erin kunnen maken zodat je heel veel ruimte krijgt.
 
Bram zei:
noskos zei:
Perfect sluiten doet het spit niet. Maar daar heb je verder geen last van want je bereiding is toch op hoge temperatuur.

Bedankt voor de feedback.
Ik bedoelde meer hoe de ring op de ketel staat. Rook en hete lucht zal natuurlijk ontsnappen langs de openingen van het spitje.
Heb jij jou weber spit nog? Had eea op je blog gelezen over het spit. Maar is al van een tijdje terug. Ben een beetje benieuwd naar de ervaringen op langere termijn.

Dat bedoelde ik ook :D die ring heeft rondom best wel een flinke kier, maar je hebt er geen last van.

Ik heb mijn spit nog steeds en ik doe mijn picanha?s er steevast op. Vind het resultaat veel lekkerder dan wanneer je ze affakkelt.
Kip blijft ook een favoriet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan