BasBQ
Beef en Steak

Wel zo netjes

epos

Tondelzoeker
Berichten
1
Hi

Aangezien ik vanmiddag mijn eerste barbecue heb besteld en ik dan eigenlijk ook wel zo lekker mogelijk vlees wil kunnen maken, kom ik hier zo veel mogelijk informatie verzamelen. Ik heb nog nooit gebarbecued, maar Pippi Langkous zei het al. Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan. Of kan, ik kan het in ieder geval leren.

Ik ben Walter, 34 en woon sinds kort in Leerdam. Zaterdag heb ik heel de dag uitgetrokken om wat te gaan maken (en natuurlijk ook verorberen) en morgen voor de boodschappen. Dus als jullie een goed 'beginnersgerecht' hebben, dan hoor ik het graag!
 
Welkom hier!
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Welkom hier en speklapje is altijd lekker om te beginnen  :D
 
Hoi Walter,

Welkom op het BBQ Genootschap en veel plezier op dit forum.
Om te ervaren wat het vuur doet zijn de hamburger, worstje, sat? altijd prima starters.

Succes er zijn voldoende andere lekkere dingen op het BBQ Genootschap te vinden. De ananas met poffertjes als toetje bijvoorbeeld.
 
Hoi Walter, welkom bij het Genootschap.
Kip is altijd een goede starter, kost geen fortuin, als je het verkloot is er geen man overboord, en Kip is redelijk vergevensgezind als het over overcooked gaat.
 
Thanks allen. Eerste test met gewoon simpel wat burgers en worsten bakken is geslaagd. Volgend weekend maar een eerste poging doen om zelf spare ribs te marineren en garen. Iets zegt me dat ik hier een prima recept kan vinden daarvoor :D
 
epos zei:
Thanks allen. Eerste test met gewoon simpel wat burgers en worsten bakken is geslaagd. Volgend weekend maar een eerste poging doen om zelf spare ribs te marineren en garen. Iets zegt me dat ik hier een prima recept kan vinden daarvoor :D

Allereerst welkom!

Dat is een flinke job die je op je neemt, om meteen met ribbetjes te beginnen..
Dat vergt veel controle over de bbq omdat het moeilijk kan zijn om juist de temperatuur laag te houden (hoe gek het ook klinkt).
Als ik je iets mag adviseren zou ik rustiger beginnen, bijvoorbeeld een picanha (staartstuk).
 
Gewoon voor ribs gaan hoor. Zijn niet zo duur en je kunt ze in twee uur op 160?C garen als je dat zou willen.

Low en slow is leuk om te proberen, maar als 107-121? niet lukt dan is er geen man over boord.

Zoek eens op Easterwood Ribs en 3-2?1 spareribs dan vind je genoeg info.
 
Ik ga eerst een keertje droogneuken om te kijken welke temperatuur ik kan controleren. Afhankelijk daarvan zal ik het recept bepalen. En als het mislukt, dan probeer ik het een andere keer gewoon opnieuw.
 
epos zei:
Ik ga eerst een keertje droogneuken om te kijken welke temperatuur ik kan controleren. Afhankelijk daarvan zal ik het recept bepalen. En als het mislukt, dan probeer ik het een andere keer gewoon opnieuw.
That's the spirit. :D :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan