BasBQ
Beef en Steak

Alternatief voor worcestersaus.

 

remy82

Tondelzoeker
Berichten
12
In heel veel recepten voor marinades, sauzen of marinades om te injecteren is een van de ingredi?nten worcestersaus. Nu is het probleem dat mijn vrouw erg allergisch is voor vis en dus ook voor de ansjovis in de worcestersaus. Wat is een alternatief voor worcestersaus. Zelf dacht ik aan de zoute variant van ketjap maar dat smaakt toch anders.

Ook in de kant en klare sauzen kom je het tegen, gelukkig zijn daar ook genoeg varianten zonder worcestersaus.

Andere oplossing is het gewoon gebruiken, zeggen dat ze het niet kan eten en dan alles voor mijzelf houden. Op zich een goed idee maar denk niet dat ik er mee weg kom
 
Ik zou het dan gewoon weglaten. Worchester laat vlees vleziger smaken. Ik zou het dan vervangen door vetsin en gemalen, gedroogde shi-take.
 
Er bestaat ook een vegetarische (zelfs een veganistische) variant van Worchestershire saus, misschien is dat een optie?
 
Verplaatst van receptengedeelte naar de rookkamer
 
SilverFox zei:
Er bestaat ook een vegetarische (zelfs een veganistische) variant van Worchestershire saus, misschien is dat een optie?
Dat wist ik niet, eens kijken of ik dat ergens kan vinden.
 
Tis dat mijn schoonzus het twee maanden geleden vertelde (is vegetari?r), anders wist ik het ook niet
 
https://www.zumub.com/NL/kruidenierswaren/sauzen/organic-worcester-sauce-140ml?currency=EUR&gcpid=150&gclid=EAIaIQobChMIie2Fr9Kh5QIVQeh3Ch3M5gMjEAQYAyABEgJTn_D_BwE


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan