BasBQ
Beef en Steak

Hallo! BBQ beginner met pro-ambities

T

TumJones

Gast
Hallo!

Toen mijn vrouw en ik vorig jaar besloten om te gaan verhuizen naar haar geboortedorp en ik mijn geliefde Den Haag na 35 jaar ging verlaten, stelde ik mijn vrouw voor een simpele keus. 'Ik moet een hobby' zei ik tegen haar. Ze keek wat sceptisch en was bang voor weer een wild idee van hoog enthousiasme maar van korte duur. 'Maar jij mag kiezen welke hobby het gaat worden', stelde ik mijn vrouw wat meer gerust.

'Ik ga bier brouwen of een professionele BBQ'er worden'

Mijn vrouw houdt meer van eten dan van bier dus wist ik stiekem welke richting haar keus zou gaan.

'Doe dan maar BBQ-pro. Dan heb ik er tenminste ook wat aan'

En zo geschiedde. Op de dag van de verhuizing naar Driehuis, Noord-Holland, werd er door Coolblue een enorm pakket bezorgd. De 'Weber Performer Deluxe GBS system edition 57 cm black' om maar meteen een vakterm te bezigen. Mijn vrouw keek weer sceptisch maar ik stelde haar gerust: 'Weet je wat een beetje bierbrouwinstallatie kost?'

Inmiddels staat de Weber met superhandige gasvlam voor het grijsgloeiend maken van de briketten al bijna 8 maanden in de veranda en ga ik komende week met schoonpa om de Weber heen een mooie tafel/kast timmeren. Dankbaar heb ik al gebruik gemaakt van het onderwerp 'Waar staat jou BBQ?' om inspiratie op te doen voor de BBQ-veranda/mancave.

Qua grill-experience ben ik nog wat groen. Bierblik kip gaat me goed af, een goede rib-eye lukt ook en vorige week zowaar een heel ribstuk met succes gegrild, gerookt en zeer smakelijk verorberd. Als ik door dit forum scroll heb ik nog een hoop te leren, ben benieuwd naar de beste en lekkerste recepten.

Groeten,

Tim
 
Welkom, het is een ??n grote bron inspiratie, wat op zich ook wel eens lastig is :D
 
Welkom!
 
Mooie intro Tim, handige marketing strategie ook.
Als je die bierbrouwerij analogie lang overeind kan houden heb jij praktisch een vrijbrief voor alle aankopen.
Diep respect...

E?n zwakte in de argumentatie... je kunt nu nooit meer bier gaan brouwen! 😀
 
hoi Tim,
welkom bij dit edele genootschap
 
Tim, welkom op het BBQ Genootschap! Veel plezier op je weg naar BBQ-Pro.
 
Terug
Bovenaan Onderaan