BasBQ
Beef en Steak

Ik ben ook om:)

 
 

DRuw

Kooltjesharker
Berichten
168
Hey Gents,
Ik heb recentelijk met een leuke Guru Compact gewerkt en dit heeft mij wel bewezen dat dit het type bbq is voor mij. Het enige nadeel is wel dat hij (zie naam) wel te compact is om met 4 mensen of meer "old skool" te bbqen en hiervoor had ik de Boretti Carbone ook staan.
Beide dingen (en alle zooi van een 3 jarige dochter) namen toch wel aardig wat ruimte in de garage waardoor de gemoederen nog wel eens opliepen bij het zoeken naar spullen of het uitrijden van de BBQ voor gebruik.
Afgelopen weekend was ik het zat en heb de beiden bbqs even goed schoongemaakt en op MP gezet.
Diezelfde avond waren beide verkocht onder voorbehoud van afhalen en ik kon de markt op.
Gelukkig heeft mijn zwager recentelijk al grootschalig onderzoek gedaan en kwam op de KJC2 uit waar ik me prima in kon vinden.
De fotos die ik kreeg van hem zagen er kwalitatief dermate hoogwaardig uit dat ik na mijn werk naar Kamado-Nederland ben gegaan (zit op 2 km afstand van mn werk) en daar een gezellig gesprek heb gehad met de eigenaar.
Hier stonden de Big C2, de C3 en de oude C naast elkaar en ik kon mooi de verschillen zien. Ja, hetonderstel van de C3 is mooier maar ik zie verder niet de 500 euro verschil gerechtvaardigd, ook omdat ik mijn steaks met een reverse sear erg lekker vind en dit niet kan met de C3 (die hippe deflector unit trekt de hoge hitte niet...).
Na een korte handjeklap is het de C2 geworden met hoes, het gietijzeren rooster (de open en dichte variant) en de kippensetter. Het kolenmandje krijg ik van mijn zwager die hem lokaal ergens op de kop kon tikken.
Hier moet ik toch een aardig tijdje mee vooruit kunnen :D :D
Morgen wordt de Boretti opgehaald en woensdag de Guru en brengen ze ook de KJ:)
Ben benieuwd!
 
Nice, daar hou ik van. Wel overwogen keuzes maken. Je kunt er ook altijd nog een weber go bij nemen, mocht je denken te weinig ruimte te hebben. Beel plezier met je aankoop..

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Daar ga je veel plezier aan beleven. Kom
Maar op met die gerechten en foto?s.
 
komt vast wel goed, ik ben zelf nog bezig om een heatermeter in elkaar te zetten (bijna af) maar moet nog wat dingen binnen krijgen.
Ook de microdamper op de onderkant moet ik nog even wat op verzinnen maar moet lukken.
Helemaal zin in!
 
Terug
Bovenaan Onderaan