BasBQ
Beef en Steak

Tepro grenada

Ben erg benieuwd hoe deze je gaat bevallen. Zag hem net ook op tweakers genoemd worden. Voor dat geld een Large kamado kun je bijna geen buil aan vallen.
 
Deze week ontvangen en dit weekend ineen gezet.
Ziet er echt enorm goed uit. Er zaten ook volgende accesoires bij:

- plate setter
- pizzasteen
- aspook
- hoes
- verhoogrooster
- tang voor rooster uit de bbq te halen

IMG-20190728-211557.jpg

IMG-20190728-WA0020.jpg


 
Wat glimt die nog mooi, gauw vies maken ;)
 
Ben erg benieuwd hoe deze bevalt. Zo te zien is het mooi compleet. Zodra deze weer in de aanbieding komt dan overweeg ik deze zeker.  Hoor graag jouw ervaringen :)
 
Hey allemaal,

Wellicht komt deze reactie wat laat, maar ik ben nieuw hier...dus zie het pas nu.

Men vraagt zich af of de Tepro Grenada de moeite waard is om te kopen.
Ik heb deze kamado vorige maand gekocht via Lidl.be en ik ben zeer tevreden over deze BBQ. 
Op 1 lading kolen BBQ je bij slow cooking makkelijk 12 uur en langer.

De kwaliteit is uitstekend, hij houd heel goed zijn temperatuur en er zitten enorm veel accessoires bij.
- hitte schild
- verhoogd rooster
- pizza steen
- as pookje
- onderstel rvs
- gril klem
- systeem rooster met uitneembare kern
De kwaliteit van het keramiek voelt heel goed aan.

Is het dan alleen maar hoezee...? Nou er zijn een paar kleine puntjes:
- de deksel opent iets minder ver dan zijn duurdere broertjes.
De margriet schijf sluit net niet helemaal lekker af... ik heb dit simpel opgelost door deze te vervangen door de nieuwe  rEGGulator van BGE. Deze past er prima op.

Ook de EGGspander van BGE en het Divide and Conquer systeem van Kamado Joe is te gebruiken in deze kamado.

Maar ook Tepro zelf heeft aantrekkelijk geprijsde accessoires zoals een gietijzeren schroei rooster 👌🏼

Kortom een echte Bang for a Buck! Die zijn geld in mijn optie m??r dan waard is!!!

Tot slot nog een tip:
- ik heb uit voorzorg de kamado de eerste 2 ? 3 maal rustig opgestookt tot lagere temperatuur. Dit uit voorzorg voor het keramiek. De duurdere Kamado?s worden ook meerdere kerel gebakken zodat het keramiek helemaal is uitgehard.
Daarna pas helemaal hoog stoken (350 +)

Heb hem nu boven de 350 graden gehad en geen centje pijn voor de Tepro.

Kortom ik zeg: DOEN!!!
 
Klinkt allemaal alvast erg prettig.

Ben erg benieuwd hoe het gaat als je gebruik moet maken van de garantie / service.
 
In dit geval heeft Lidl de Tepro ingekocht en is Lidl ook mijn service punt.
Ik heb goede ervaringen met Lidl als het gaat om garanties.

De garantietermijn is natuurlijk substantieel korter dan de A-merken met slecht 3 jaar.
Maar ik ga er een beetje van uit de garantie niet nodig te hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan