BasBQ
Beef en Steak

Twijfel, twijfel, twijfel

Groos

Tondelzoeker
Berichten
2
Nu de zomer voor de deur staat is het toch echt tijd om een nieuwe kamado te kopen. Nu ben ik altijd uren bezig om reviews van items te lezen die ik wil kopen en dat heb ik dus ook gedaan voor een goede kamado.

Ik twijfel nu over 3 modellen: bastard Urban 2019 large, Big Green Egg Large en de Grill Guru Elite large.

Welke zouden jullie aanraden?

Daarnaast iemand ook ervaring met deze webshop? Stukken goedkoper dan NL winkels en goede reviews.

https://bestsale.be/BBQ-nl/the-bastard-nl/the-bastard-large-urban-complete-model-2019.html
 
Ik heb zelf ook de afgelopen jaren zitten twijfelen en veel opgezocht. Twee weken geleden zag ik bij de IntraTuin een Grill Guru Large staan compleet voor ?700 naast een Basterd large die ?1200 kostte en niet compleet was. Toen was vrouwlief snel om en is de GG mee gegaan naar huis.
Ik ben er heel blij mee en hij doet het erg goed.
Wel een verschil in kwaliteit tov de Basterd dat kun je wel zien aan de afwerking, schroefjes, veersysteem van de deksel maar dat neem ik voor ?500 minder op de koop toe.
Gaf mij de mogelijkheid extra goodies zoals een Flame Boss te kopen.
Kijk en vergelijk zou mijn advies zijn.
fbb7bbca95b47f383829b98f00708235.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb dezelfde zoektocht zojuist afgerond, met dezelfde modellen (en zelfs nog iets meer) en ben zelf voor een Bastard gegaan (niet de Urban).
De Big Green Egg viel eigenlijk al snel op prijs af, dus het ging uiteindelijk nog tussen de Grill Guru Elite en de Bastard.
Ik heb uiteindelijk voor de Bastard gekozen vanwege;

- De afwerking
- Ik heb het idee dat hij kwalitatief in een hoger segment ligt
- Cordoriet
- 20 jaar garantie (tegen 5 jaar op de Grill Guru)
- Ik vind de Bastard mooier (maar dat is een smaakkwestie). Ik hou niet zo van het gladde van de Elite.
31432bb12439fd5cc6ca830bc983681b.jpg
 
De Grill Guru Large Classic die ik heb is niet glad.
97e6e1e8f1c6811d768300482f8b782c.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ah inderdaad, minder mooi ook naar mijn mening.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Groos zei:
Nu de zomer voor de deur staat is het toch echt tijd om een nieuwe kamado te kopen. Nu ben ik altijd uren bezig om reviews van items te lezen die ik wil kopen en dat heb ik dus ook gedaan voor een goede kamado.

Ik twijfel nu over 3 modellen: bastard Urban 2019 large, Big Green Egg Large en de Grill Guru Elite large.

Welke zouden jullie aanraden?

Daarnaast iemand ook ervaring met deze webshop? Stukken goedkoper dan NL winkels en goede reviews.

https://bestsale.be/BBQ-nl/the-bastard-nl/the-bastard-large-urban-complete-model-2019.html

Ik neem aan dat je al genoeg informatie hebt verzameld om bijvoorbeeld een Kamado Joe Classic II uit te sluiten?
Of op welke manier kom je op deze shortlist uit?

Ik zou zeggen: als je genoeg reviews hebt gelezen - en andere informatie - ga ze dan eens vooral in het echt bekijken. Dat was voor mij de eye opener waardoor ik op een Primo Oval XL uitkwam.
Kijken, openen, voelen. Een BBQ kopen is niet alleen iets rationeels (waar krijg ik de "meeste BBQ" voor de beste prijs) maar ook een gevoel. Je koopt hem tenslotte ook niet voor 2 jaar, maar meer voor 20.

Succes met de keuze!
 
Klein detail: Een Primo Oval XL is n?t een iets andere prijsklasse dan Basterd, laat staan een GrillGuru ;)
 
Liam +1!
Ik heb een BGE Large, die staat er hopelijk nog een aantal decennia. Is wat duurder, maar als je het over dertig jaar per jaar bekijkt, valt de prijs per jaar wel mee imho.
Daarbij is het inderdaad niet alleen een rationele aankoop, maar voor sommige mensen zal het ook een stukje merkbeleving zijn. Dat kan bijvoorbeeld ook zo zijn bij auto's, racefietsen, audio-apparatuur en/of telefoons.

Als budget niet direct een rol speelt, kijk dan vooral in het echt idd. Welke vind je mooi, die neem je!

Ikzelf heb trouwens mijn Large aangeschaft na de BGE Flavour Fair bij een erkende (en bekende) dealer. Dat scheelde nogal in prijs, terwijl hij maar ??n weekend gebruikt was.
 
Hoi Groos!

Ik heb zelf mijn zoektocht net afgerond met een blauwe Grill Guru Classic Large, en ik ben er ontzettend mee in mijn nopjes!

Voor mij was uiteindelijk de belangrijkste vraag (buiten het budget) 'Hoe veel kwaliteit heb je nu eigenlijk nodig?'

De BGE valt in een hoger segment, ze zullen de classic large waarschijnlijk niet zo snel in een restaurant gebruiken.
Maar voor die 1 maal per twee weken dat hij bij mij thuis brand zal de kwaliteit van de GG meer dan voldoende zijn.

Persoonlijk vind ik de Bastard niet de mooiste van het stel, maar hij heeft wel een langere garantie termijn op de buitenste keramische laag.
De overige onderdelen hebben net als bij de GG 2 jaar garantie.

Mocht er toch een fabricage fout ingeslopen zijn, dan denk ik dat je die echt wel binnen 5 jaar tegenkomt.

Veel plezier met de zoektocht! :)

P.s. ik heb net eens gekeken maar die winkel is met zijn prijzen niet zo heel bijzonder.
Even googlen en je hebt veel winkels om uit te kiezen, je kan ook altijd even gaan kijken bij je lokale bouwmarkt of tuinwinkel, daar hebben ze tegenwoordig vaak ook een leuk assortiment staan.
 
SilverFox zei:
Klein detail: Een Primo Oval XL is n?t een iets andere prijsklasse dan Basterd, laat staan een GrillGuru ;)
Zeker, maar dan nog kan je gewoon naar een dealer gaan en daar de deksel van een Bastard openen en die van een Grill Guru of een Auplex of wat je wil.

Ik had ook heel veel online reviews gelezen en filmpjes gekeken, maar als je dan bij de dealer staat heb je toch een bepaald "gevoel" bij een BBQ.
Dat is ook wat waard en die beleving ga je online niet krijgen. Dus wat je budget ook is, het kan nooit kwaad om eens in het echt te gaan kijken bij de dealer.  :)
 
Helemaal mee eens ;)
 
Groos zei:
Daarnaast iemand ook ervaring met deze webshop? Stukken goedkoper dan NL winkels en goede reviews.

https://bestsale.be/BBQ-nl/the-bastard-nl/the-bastard-large-urban-complete-model-2019.html

Iemand ervaring met bestsale.be??
The baster large solo is zeer netjes geprijsd maar ik ken de shop niet

Gr Eug?ne

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

 
Heb sinds afgelopen week de Bastard Large Urban edition, ben helemaal in Mn nopjes. Wat voor mij de doorslag heeft gegeven is het rooster wat zo goed als gelijk met de rand ligt. Oogt hierdoor veel ruimer en je kan net iets makkelijker vlees van de grill halen.

Hoe dan ook zal je blij zijn met je uiteindelijke keuze, geniet ervan!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bij mijn vorige Bastard en de BGE lag het rooster ook gelijk met de rand als je de platesetter gebruikt.
Bij grillen vind ik de afstand tot het vuur te groot zonder platesetter en leg ik mijn roosters altijd op de kolenring. Heb daar verder niet echt hinder van als hij lager ligt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan