BasBQ
Beef en Steak

Restauratie offset smoker

 

sandervdhoek

Vuurmaker
Berichten
64
Hey allen,

Ik heb onlangs via Facebook een patioworld smoker gekregen, 21inch als ik goed gemeten heb, 10 jaar oud en afgelopen winter buiten gestaan.. Heeft t beestje weinig goeds gedaan.

Ik ga als leek proberen hem weer toonbaar proberen te maken, echt snel zal het waarschijnlijk niet gaan maar we hebben geen haast


ff51cb85c03e45415640918560642e61.jpg


12c7c7673f349c120b4a10ed11ac9016.jpg


ae5b70c2958cd3da5578be92af176d75.jpg


805004261abd32d4e10d8cc5c8027672.jpg


b441a79bd0b74b75e3277ceba37bdce8.jpg


e5186a1b658841a01b86b0f09c347032.jpg
 
Hele klus denk, sterkte ;)
 
Dat is een grote klus maar misschien na een goeie straalbeurt ziet het er al minder erg uit

Wens je veel klus plezier en hou ons oo de hoogte


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Veel succes en plezier met de restauratie. We zijn allemaal benieuwd naar de resultaten!

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Het zal zeker een klus worden, heb ook nog nooit wat qua metaalbewerking gedaan dus dat wordt nog leuk

De bedoeling is ook om het zo goedkoop mogelijk te houden, laten stralen zit er dus niet in en het zal handwerk gaan worden
 
sandervdhoek zei:
Het zal zeker een klus worden, heb ook nog nooit wat qua metaalbewerking gedaan dus dat wordt nog leuk

De bedoeling is ook om het zo goedkoop mogelijk te houden, laten stralen zit er dus niet in en het zal handwerk gaan worden


Veel schuren en borstelen dan maar. ;)
 
sandervdhoek zei:
Het zal zeker een klus worden, heb ook nog nooit wat qua metaalbewerking gedaan dus dat wordt nog leuk

De bedoeling is ook om het zo goedkoop mogelijk te houden, laten stralen zit er dus niet in en het zal handwerk gaan worden
Je kan misschien een slijptol bij iemand lenen. Schuurschijf er op en gaan met die banaan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
GuusDupon zei:
sandervdhoek zei:
Het zal zeker een klus worden, heb ook nog nooit wat qua metaalbewerking gedaan dus dat wordt nog leuk

De bedoeling is ook om het zo goedkoop mogelijk te houden, laten stralen zit er dus niet in en het zal handwerk gaan worden
Je kan misschien een slijptol bij iemand lenen. Schuurschijf er op en gaan met die banaan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
staalborstel op slijptol, is Opzich ook wel een optie  :)
Succes met je projectje altijd leuk.
 
sandervdhoek zei:
Daar gaat het wel op neerkomen..

Net 2 komstaalborstels gekocht, dat zal ook vast gaan.

Dat is een behoorlijk gewelddadige aanpak denk ik met die komborstel. Als ik jou was zou ik even naar de Action fietsen.  Daar hebben ze speciale schuurpads die je op een slijptol kunt gebruiken. Werkt echt veel makkelijker dan zo'n komborstel en je krijg geen krassen. Ze hebben 2 typen. Neem de harde dikke pads van korrel 180(3kleuren) kosten geen drol. Ik heb er mijn offset en mijn nieuwe UDS in een mum van tijd kaal mee gekregen. Komborstel had ik eerst ook geprobeerd..... werd ik niet vrolijk van...... zie maar..... in ieder geval succes!  En koop stofkapjes :D :D
 
ejdb zei:
Dat is een behoorlijk gewelddadige aanpak denk ik met die komborstel. Als ik jou was zou ik even naar de Action fietsen.  Daar hebben ze speciale schuurpads die je op een slijptol kunt gebruiken. Werkt echt veel makkelijker dan zo'n komborstel en je krijg geen krassen. Ze hebben 2 typen. Neem de harde dikke pads van korrel 180(3kleuren) kosten geen drol. Ik heb er mijn offset en mijn nieuwe UDS in een mum van tijd kaal mee gekregen. Komborstel had ik eerst ook geprobeerd..... werd ik niet vrolijk van...... zie maar..... in ieder geval succes!  En koop stofkapjes :D :D

Bedankt voor de tip! dan ga ik nog even langs de action voor ik er aan ga beginnen.

De borstels kan ik dan wel gebruiken voor de binnenkant van de firebox, die is behoorlijk mishandeld door het weer..
 
Hoe gaat het met de restauratie? Zijn er al nieuwe foto's met de voortgang???

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Echt vooruitgang is er helaas nog niet, heb de rooster geprobeerd wat schoon te krijgen maar dat moeten toch echt wel nieuwe worden.

En qua schuren is ff lastig met een setje gekneusde ribben
 
Ow... Even rustig aan dus. Beterschap. Neem je tijd!

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

 
Daar ben ik weer even..

Nu het mooie weer er is blijkt maar weer dat voor deze jongen hier toch geen plek is, sowieso qua werk er aan niet.

Zijn er hier liefhebbers die het over willen nemen? Hij staat in dronten
 
Terug
Bovenaan Onderaan