BasBQ
Beef en Steak

UDS Pizzaoven MOD

 
 

ejdb

Vuurmaker
Berichten
67
In mijn streven om mijn UDS zo veelzijdig mogelijk te maken ben ik begonnen met het maken van een modulaire pizzaring die bovenop mijn UDS komt te staan. De bedoeling is dat ik dan mijn BBQ vuurkorf http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=20752.0 bovenin mijn UDS plaats en dan de pizzamod erbovenop met een pizzasteen erin. Vuurtje stoken en kijken wat het wordt. Waarschijnlijk plaats ik ook een pizzasteen bovenin de pizzamod voor extra hittereflectie van bovenaf.

Dus een extra 200liter vat opgehaald voor ?17,50 en aan het zagen en slijpen gegaan. Dit is wat ik tot nu heb gefabriceerd:

De bovenste rand van het vat afgeslepen en die valt perfect over mijn UDS heen
q0sBI0h.jpg



Deksel past er ook mooi op, kan eventueel ook mijn weberdeskel er op plaatsen. Zal eens kijken wat het beste werkt
c0MOmbe.jpg



Opening ingeslepen:
ciZ6lsm.jpg


Morgen een constructie maken waar ik mijn pizzasteen op kan leggen. en dan zodanig dat ik makkelijk bij het vuur kan om er eventueel extra hout op te leggen.

to be continued......
 
Ik blijf hem volgen, deze MacGyver UDS.  :)
 
Hij Doet het!!!!!!

Dit weekend even een snelle testrun gedaan om te kijken of het enigszins werkt.....

Vuurrooster geplaatst
UC65d2D.jpg


Vuurtje stoken
o3f3BT8.jpg


ovenUnit is er klaar voor
ToZXoxu.jpg


simpel deegje gemaakt
bwKeDUf.jpg


Laten we maar eens beginnen met een margharita
Rx2MQlf.jpg

vFBUUex.jpg


De oven was binnen de kortste keren heter dan mijn thermometer kon meten....max 300
uMWe5Wr.jpg


Moment van de waarheid, pizza erin
yDu3UIZ.jpg


en na 90 seconden......!!
ZmkZrGf.jpg


Bovenkant is nog wat bleek. Ik heb nog geen 2e steen voor extra hitte van bovenaf en hij werdt te heet voor het alufolie die ik tegen het deksel had geplaatst......dat smolt gewoon  :-O
Maar ik ben zeer tevreden!!
t9zLYz1.jpg

pwwUdXV.jpg



btw....Ik heb deze pizzas nog niet gegeten. zoals je ziet had ik de ovenunit nog niet geschuurd en brandde de lak er al snel af. Het alu tegen het deksel smolt ook dus het leek me beter om dit gewoon als een visuele test te doen. smaaktest volgt


Volgende stap: Schuren, spuiten, bakken!!

To be continued.....
 
Wat een zelfbeheersing heb jij, een pizza bakken en hem niet opeten! Toffe toevoeging aan de UDS
 
Mooie modificatie en ze zien er op het oog goed uit.
 
Ik ben weer aan een volgende ronde begonnen met de pizzaoven. Omdat hij het in de eerste testrun zo goed leek te doen was de volgende stap: mooi maken.....Hij komt tenslotte op een Ugly Drum h?.......

Eerst maar eens blank geschuurd:
J33shTu.jpg


Daarna een mooi mat zwart hittebestendig lakkie erop en dan ziet het er al als een mooi geheel uit!
GazyUwV.jpg


Fikkie erin:
D7usE8Y.jpg


Pizza'tje erin:
gH2IkQF.jpg


en presto! Pizza met rivierkreeftjes....
asD5SFx.jpg


Hij is nog steeds wat te bleek van boven. Vandaag krijg ik een mooie plaat natuursteen die ik bovenin ga plaatsen om de hitte te weerkaatsen. Ook reageerde het deeg wat ik normaal gebruik niet zo mooi als het testdeeg dat ik eerder ff snel had gemaakt. Het deeg wat ik nu gebruik bevat heel weinig gist en moet lang gisten. maar geeft in deze oven niet zo'n mooie bubbels. smaak was trouwens heerlijk.

Ik ben benieuwd of ik bij de volgende ronde de bovenkant ook mooi bruin krijg.........
 
Terug
Bovenaan Onderaan