BasBQ
Beef en Steak

Rvs Wga rooster

 

ropeti

Kooltjesharker
Berichten
195
Sinds gisteren ben ik in het bezit van een nieuwe wga. Bij het zien van het standaard rooster kreeg ik de kriebels om zelf een rooster te maken.
Vandaag een rooster getekend en uit Rvs 316 8mm laten snijden, met dit als resultaat.
Wellicht nog een keertje een rooster in 2 delen maken, eerst maar eens kijken hoe dit bevalt.

Grt,

Robert




 
dat ziet er heel erg strak uit
 
Strak rooster zeg!!
 
Zo....weer zwaar jaloers dat iemand dit kan en/of de juiste connecties heeft!
Is dit laten maken werk gerelateerd of is hier een adresje voor waar een normale sterveling als ik ook terecht kan ;)

Ik vraag me wel iets af met die roosters van de WGA; waarom worden de spijlen altijd in de breedte gemaakt en niet in de lengte. Met dit rooster valt het wel mee maar met die dunnen spijltjes is het altijd waardeloos met bv. sateh roosteren. Veel logischer zou het zijn om de spijlen in de lengte te hebben zoals dat ook bij de speciale houtskool sateh-grilletjes zit, zodat ze altijd dwars op de pijlen liggen.
 
Nice!! :D
 
@Ropeti
Je weet natuurlijk wel dat jij en wij allemaal vrienden van elkaar zijn h?  ;)
En vrienden doen natuurlijk graag wat voor elkaar.
Need i say more  :)

Mac
 
Heel mooi gemaakt, maar heb je rekening ermee gehouden dat RVS uitzet bij hoge temperaturen( genoeg speling)
En past het deksel er nog op ivm de pinnen wat uitsteken.
 
Ik weet niet of je in staat bent om dit rooster in een kleine serie te maken, maar ik denk dat ze je ze zo kwijt bent als de prijs niet te hoog uitvalt. Kijk maar hoe populair de DPR geworden is of de Duitse gietijzeren WGA roosters.



 
Dank voor alle lof.
Ik wil wel eens kijken wat ze moeten kosten, het zal niet de prijs van een gietijzeren rooster zijn.
Mochten er mensen zijn die er eventueel 1 willen, stuur dan even een pm of laat het even via het forum weten. Even ter info, materiaal rvs 316 8mm in deze afmeting Exc. Snijden zit al op ?34.25.
Ik moet het rooster nog wel iets aanpassen voor de ophang beugels van het deksel.

Grt,

Robert
 
Erg mooi gedaan gaat het in productie?
 
Heb ook wel belangstelling (bij de middelste)  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan