BasBQ
Beef en Steak

Procureur: Gyrosbootjes!

 
 
 
 

Lin

Gemarineerd
Berichten
2.301
kcj6dj.jpg


Vandaag maakte ik dit leuke bootje.
Ik kreeg het idee van de bootjes via een filmpje van Jamie Oliver en was direkt enthousiast. 2 emaille bakjes gescoord en ik kon aan de slag.
Gyros gemaakt op mij Joetisserie en daarna de broodjes en het lukte ook nog! Mijn dag kan niet meer stuk haha. Het hele recept volgt binnenkort op facebook op mijn receptendeler. En wie weet plaats ik hem dan hier ook wel even. Ik kon alleen niet wachten om dit leuke idee met jullie te delen! Hieronder de foto?s.

Recept:


Gyros Bootjes!

Ingredi?nten voor de gyros:
1 kg procureur
Gyroskruiden (kant en klaar of volgens recept hieronder)
1 paprika
1 grote ui

Gyroskruiden voor ongeveer 1 kg vlees*:
1 eetlepel zeezout
0,5 eetlepel tijm
1 eetlepel basilicum
1 eetlepel oregano
1 eetlepel versgemalen zwarte peper
1 eetlepel komijnenpoeder
1 eetlepel paprikpoeder mild
0,5 eetlepels paprikapoeder scherp
1 eetlepels uienpoeder
1 eetlepels knoflookpoeder

Ingredi?nten voor de bootjes:
350 gr bloem
1 tl zout
200 ml lauwwarm water
1,5 el kwark
1 zakje instant gist
1 tl bakpoeder
1 el olijfolie

Verder nog nodig:
Gemengde sla
Ui in halve ringen
Knoflooksaus

Bereiding van de de gyros:
Bbq of oven met spit.

Snij de procureur in plakken van ongeveer 1 cm dik. Bedek alle plakken met de gyroskruiden en laat dit een paar uur intrekken. Snij de paprika in stukken van ongeveer 4 bij 2 cm en de ui in plakken (doormidden,dubbele ringen). Rijg de plakken vlees, afgewisseld met de paprika en de ui aan het spit en laat het ongeveer 2 uur ronddraaien in de bbq of oven op 150 graden. Zet er wel een lekbakje onder. Haal het spit uit de oven of bbq en snij het vlees verticaal langs het spit af. Als dit niet lukt dan snij je gewoon alles in repen.


Bereiding van de bootjes:
Meng alle ingredi?nten voor de bootjes goed met elkaar en kneed het deeg ongeveer 5 minuten met de keukenmachine of mixer met kneedhaken. Er blijft dan een zachte deegbal over. Leg deze in een afgedekte schaal op een warme plek totdat het deeg ongeveer verdubbeld is. Dit duurt ongeveer een uur. Maak dan een worst vorm van het deeg (dit gaat het makkelijkste als je je handen eerst voorziet van een laagje bloem) en snij er stukken af ter grote van je hand. Maak hier ballen van en laat ze nog 10 minuutjes rusten. Rol ze dan uit tot ronde plakken. Zet 2 emaille schalen op de kop in je bbq  en zorg ervoor dat de temperatuur in de bbq tussen de 180 en 220 graden ligt. Als de schalen heet zijn vet ze dan in met wat boter of olie en leg de deegplakken erop.  Bak ze in 2 a 3 minuten bruin. Pak het deeg dan van de bakjes en zet het andersom ook nog ongeveer 3 minuten op het rooster van de bbq, totdat ze gaar zijn. Pak ze van de bbq en vul ze met wat sla en ui. Schep hier de gyros bovenop en top met wat knoflooksaus en nog wat sla.

*Gyroskruiden Recept van bbq-nl.com


8ww38z.jpg


2zfkift.jpg


11udjlw.jpg


vdnx1j.jpg


jkuetg.jpg


e6c5m0.jpg


x5cgmh.jpg


kcj6dj.jpg



 
Joh, dat Is leuk!
Recept recept recept!!!

Heel leuk om bijvoorbeeld te presenteren aan visite.

Dankjewel Linda, voor het delen
 
Ziet er leuk en lekker uit :) maar je bent enthousiast over het recept......... waarom niet meteen hier plaatsen i.p.v. eerst op facebook :-/ sommige mensen doen niet aan facebook  ;)
 
Jet zei:
Ziet er leuk en lekker uit :) maar je bent enthousiast over het recept......... waarom niet meteen hier plaatsen i.p.v. eerst op facebook :-/ sommige mensen doen niet aan facebook  ;)

Ik plaats hem hier ook wel maar ik moet hem nog even uittypen en dat kost wat tijd.
En ik kon niet wachten om even de foto?s te delen  :D
 
Dat ziet er mooi uit, is eens iets anders.

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Recept staat nu onder de foto?s
 
Ziet er lekker uit, zou er niet mee gaan varen maar lekker opsmikkelen. ;) :D!
 
Verplaatst naar het receptendeel, hier blijft het recept makkelijk vindbaar ;)
 
Geinig!
 
Dank voor het delen van het recept.
 
Ewald zei:
Verplaatst naar het receptendeel, hier blijft het recept makkelijk vindbaar ;)

Hahha, ook prima!
 
Lijkt me lekker.
Bedankt voor het delen.
Ik begin met de gyros aan het spit. Bootjes wil ik ooit ook wel eens proberen😊
 
Terug
Bovenaan Onderaan